تحصیل 1300 دانشجو در مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/37160
ساعت 11:44 شنبه 2 مرداد 1395
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار گفت: افزون بر هزار و 300 دانشجو هم اینک در مرکز آموش علمی کاربردی این شهرستان مشغول به تحصیلند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ازیر بلوچ اظهار داشت: مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار وابسته به سازمان منطقه آزاد و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی رسما از سال 1388 فعالیت علمی خود را با پذیرش200 دانشجو در این شهرستان آغاز کرده است.

وی گفت: 2 هزار و 800 دانشجو در 10 رشته تحصیلی تاکنون در مرکز آموزش علمی کاربری منطقه آزاد چابهار دانش آموخته شدند.

وی ادامه داد: رشته های معماری، گردشگری، فنی و حرفه ای، مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریتهای امور بانکی، لجستیک بنادر، حسابداری، اموربانکی، تجارت الکترونیک، روابط و غیره در مقطع کاردانی و کارشناسی دایر است و علاقمندان بدون کنکور می توانند ادامه تحصیل دهند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار با بیان اینکه 97 مدرس و بیش از 40 کارمند در این مرکز آموزشی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: برای ماندگاری و کارآمدی بهتر بیش از 80 درصد نیروی انسانی و مدرسان از بومیان این منطقه هستند.

بلوچ ادامه داد: این مرکز مجهیز به 20 کلاس درس با تجهیزات کامل و آزمایشگاه، سایت کامپیوتر و امکانات آموزشی مورد نیاز است.

وی گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار در زمینی به مساحت سه هکتار و زیربنای مفید سه هزار متر مربع نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی ماهر دارد.

وی بیان کرد: کارگاه این مرکز آموزشی نیز در زمینی به مساحت 850 مترمربع با تجهیزات کامل آماده بهره برداری است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی چابهار ادامه داد: رشته های برق ساختمان، تعمیرات لوازم خانگی، برق صنعتی و جوشکاری می توانند از کارگاه استفاده کنند.

بلوچ از همکاری و تعامل خوب مدیرعامل و مدیریت های سازمان منطقه آزاد چابهار قدردانی کرد و افزود: تمامی پیشرفت ها و موفقیت های مرکز آموزش علمی کاربردی مرهون تلاش های دست جمعی مسئولان محلی است.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

 

 

شناسه خبری: 37160

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو