جذب گردشگر نیازمند بازاریابی و تبلیغات درسطح جهانی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/37159
ساعت 11:42 شنبه 2 مرداد 1395
بهره بردار مجموعه های بزرگ و مدرن آب درمانی شهر گراتز اتریش جذب گردشگر بیشتر به کیش را قرار گرفتن در مسیر تبلیغات جهانی و بازاریابی گسترده دانست.

پروفسور جاکوب ادینگر روز پنجشنبه در نشست تخصصی گردشگری و هتل داری که با همکاری جامعه بازاریان، هتل داران و معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش در هتل ایران برگزار شد، افزود: جزیره های زیادی در دنیا درمقابل کیش وجود دارد و این جزیره می تواند با استراتژی و برنامه ریزی صحیح به نقطه ای برسد که جذب گردشگر خارجی را افزایش دهد.

وی اظهارداشت: هر کشوری تابع قوانین خود است و در جمهوری اسلامی نمی توان قوانینی را که در اروپا اجرا می شود را دراین کشور پیاده کرد.
سرمایه گذار و بهره بردار مجموعه های بزرگ و مدرن آبدرمانی شهر گراتز اتریش با تاکید بر اینکه برای جذب گردشگربه کیش نیازمند بازاریابی و تبلیغات هستیم، افزود: این کار نیازمند اطلاع رسانی حجیم و تبلیغاتی در سطح گسترده است .

ادینگر با بیان اینکه انسانها می توانند یک جزیره را به بهشت تبدیل کنند، افزود: جزیره های زیادی در دنیا مقابل کیش وجود دارد اما این جزیره می تواند با استراتژی و برنامه ریزی صحیح به نقطه ای برسد که جذب گردشگر خارجی داشته باشد.

وی اظهار کرد: برای این کار و با توجه به اجرای قوانین نیازمند همکاری بخش های دولتی و خصوصی هستیم که درغیر این صورت موفق نخواهیم بود ، تمامی مجموعه های گردشگری باید هر یک به دنبال تبلیغات و شناساندن خود نیز باشند .
پرفسور جاکوب ایدینگر تصریح کرد: اگر بخواهیم در تبلیغات خارجی فعال باشیم علاوه بر بودجه لازم نیازمند افراد متخصص هستیم تا از این راه در مسیر جهانی تبلیغات قرار بگیریم .

بهره بردار مجموعه های آبدرمانی شهر گراتز اتریش به آماری از هتل های کیش اشاره کرد و گفت : به گفته مسئولان ، ضریب اشغال هتل های کیش در زمان های شلوغ 60 درصد و در زمان های عادی 15 درصد است و اگر هتل های در دست ساخت که در حدود 40 هتل است به اتمام برسد باید دید که درصد اشغال این هتل ها کاهش می یابد یا اینکه با افزایش همراه خواهد بود.

وی اطمینان را یکی از اصول جذب گرشگر دانست و گفت : برای پیشرفت در این مسیر باید ضریب اطمینان متقابل را افزایش داد.
ادینگر با اظهار اینکه برای پیشرفت در کارها نباید کپی برداری و مشابه سازی کرد افزود: در دنیا هتل ها و سیستم های متفاوتی وجود دارد و کپی برداری و مشابه سازی در این مسیر پاسخگوی نیازها نخواهد بود وبرای پیشرفت در این مسیر نیازمند نوآوری هستیم .
وی تاکید کرد : ارائه خدمات با استاندارد های بین المللی باید افزایش یابد چرا که رضایت مشتری مهمترین مساله است و حرف اول را در این مسیر می زند.

233 میلیارد دلار ارزش سود حاصل ازصنعت گردشگری در جهان
مشاور توسعه عمران کیش نیز در این نشست به وجود بازارهای بزرگ گردشگری حلال در جهان اشاره کرد و گفت: گردشگران حلال به دنبال آن هستند که علاوه بر استفاده از امکانات گردشگری مناسب، تمامی مراحل شرع اسلامی در آن رعایت شده باشد.
آرمین علیزاده به سود 11 درصدی جذب گردشگر حلال در جهان اشاره کرد و افزود: 142 میلیارد دلار در سال 2014 هزینه های گردشگری توریست حلال بوده است .

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا سال 2020 رشد گردشگری حلال 13 درصد بازارهای گردشگری جهان را به خود اختصاص دهد .
علیزاده با بیان اینکه 233 میلیارد دلار ارزش سود حاصل از صنعت گردشگری جهان در سال 2020 خواهد بود افزود : با توجه به زیرساختها در ایران می توان با برنامه ریزی و متصل شدن به بازارهای شبکه ای سهم زیادی از این صنعت را در اختیار گرفت.

وی به زیرساختهای مناسب گردشگری در ایران اشاره کرد و افزود: هتل ها و مراکز گردشگری در جمهوری اسلامی با استاندارهای گردشگری حلال منطبق است اما تاکنون نتوانسته ایم بخوبی از این بازار بهره مند شویم .

مشاور توسعه عمران کیش با اعلام اینکه 37 درصد سفر کنندگان ، در حوزه گردشگری حلال از کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس هستند افزود : برای جذب این تعداد گردشگر نیز نتوانسته ایم به خوبی عمل کنیم ، گردشگران اروپایی که به ایران می آیند بیشتر به دنبال دیدن بناهای تاریخی هستند تا استفاده از سواحل جنوبی و شمالی کشور.

وی به ظرفیت های خوب جزیره کیش برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: امکانات و شرایط در این جزیره بهتر از دیگر جزایر جهان است اما متاسفانه نرم افزار گردشگری مناسب برای تبلیغات و معرفی در اختیار نداریم ما باید بتوانیم به بازارهای تبلیغات بین المللی ورود کنیم .

یکی از مهمترین اصول در جذب گردشگر ارائه خدمات مناسب و با کیفیت است
مدیر منطقه ای شرکت استرون اتریش نیزدر این نشست گفت: در کشور جمهوری اسلامی محدودیت ها و خطوط قرمزی فرهنگی تعریف شده وجود دارد که برای همگان قابل درک است اما با همین محدودیت ها نیز می توان به خوبی در حوزه گردشگری درخشید.
پیشه ور با بیان اینکه در جزیره کیش سازمانی به نام منطقه آزاد و بخشهای خصوصی وجود دارند افزود: این بخشها باید سختی ها را بر دوش بکشند و در کنار یکدیگر با قدرت فعالیت کنند .

وی تصرح کرد : یکی از مهمترین اصول در جذب گردشگر ارائه خدمات مناسب و با کیفیت است که باید از زمان ورود گردشگر به فرودگاه تا استفاده از دیگر مجموعه ها، ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن و با رفتاری شایسته و خوب صورت گیرد .
پیشه ور به برخی مشکلات پیش روی این صنعت اشاره و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرد و گفت: هتل ها باید یک برنامه استراتژی مناسب داشته باشند و بدانند که چه مسیری را باید طی کنند .

رئیس جامعه بازاریان کیش نیز در حاشیه این نشست نیز یکی از اهداف برگزاری این نشست را تلاش برای ایجاد همدلی و همراهی میان سازمانهای دولتی و بخش خصوصی برای جذب بیشتر گردشگر و بهینه سازی کسب و کار در حوزه گردشگری عنوان کرد .

ابراهیم خلیلی افزود: یکی ازدستاوردهای این نشست استفاده از موضوعات مطرح شده در حوزه های استاندارد سازی هتل ها و کار و اقتصاد است .
وی اظهار داشت : متخصصین این حوزه در این نشست موانع و راه های مناسب برای جذب بیشتر گردشگری را در جهت افزایش توان اقتصادی کیش مورد بحث قرار دادند .

نشست تخصصی گردشگری و هتل داری به همت جامعه بازاریان و هتل داران کیش با همکاری معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش در هتل ایران برگزار شد.

منبع: ایرنا

 

شناسه خبری: 37159

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو