احياي تنها پناهگاه جنگي باقي مانده از زمان پهلوي اول

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3711
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس مجموعه تاريخي – فرهنگي سعد آباد گفت : تنها پناهگاه جنگي باقي مانده از زمان پهلوي اول که در مجموعه تاريخي – فرهنگي سعدآباد وجود دارد احياء مي شود.

عليرضا مقيمي، ضمن اعلام خبر برگزاري نمايشگاهي دائمي در اين پناهگاه در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: همچنين در نظر داريم بر اساس دستور رئيس جمهور، مبني بر دريافت غرامت ها ايران در جنگ جهاني دوم ، ما نيز در اين پناهگاه که حال و هواي جنگ را دارد اسناد و مدارک از اين آسيب ها را به نمايش بگذاريم.

وي اين پناهگاه را در قسمت شمال شرقي مجموعه سعد آباد خواند و اظهار داشت: تا سال 62 اين پناهگاه باز بوده و بعضي اوقات مورد استفاده قرار مي گرفته و از آن زمان تاکنون بسته شده و بلا استفاده بوده است.

مقيمي از گشايش فضاهايي جديد از مجموعه سعد آباد در هفته ميراث فرهنگي خبر داد و تصريح کرد: بسياري از فضاهاي مجموعه تاريخي – فرهنگي سعدآباد مانند طبيعت بکر و جنگل زيباي سعدآباد بکر است و مردم از آنها استفاده نمي کنند و ما اميدواريم اين فضاها را با برگزاري تورهاي گردشگري به روي مردم بازکنيم .

رئيس مجموعه تاريخي – فرهنگي سعد آباد همچنين در رابطه با موزه يادمان هاي رياست جمهوري در اين مجموعه گفت: ما در حال حاضر مشغول کارهاي کارشناسي آن هستيم و اميدواريم اين موزه در هفته ميراث فرهنگي آماده شود ولي اين اقدام مستلزم همکاري هايي است تا اين راه اندازي وباز شدن اين موزه به روي مردم به درستي انجام شود.

وي در رابطه با خانه صنايع دستي نيز اظهار داشت: يکي از جاذبه هاي کشور ما در دوران معاصرصنايع دستي است ما نيز با توجه به رويکرد جديد مجموعه سعد آباد در رابطه با نمايش تاريخي معاصر تصميم گرفتيم صنايع دستي را که ريشه در تاريخ و تمدن ما نيز دارند را به نمايش بگذاريم.

مقيمي همچنين از نمايش اشياء موجود در انبارهاي اين مجموعه خبر داد و گفت: ما اميدواريم در هفته ميراث فرهنگي سال جاري بخشي از اشيائي که در انبارهاي مجموعه بوده اند را به نمايش بگذاريم و بخش هايي را نيز با تغييراتي جذاب تر کنيم.202

شناسه خبری: 3711

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو