افتتاح اسکله رو-رو ریلی بندرامیرآباد تا پایان سالجاري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/37100
ساعت 11:20 يکشنبه 27 تير 1395
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: تا پایان سالجاری، اسکله رورو ریلی بندر امیرآباد با اتصال به شبکه سراسری راه آهن کشور به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش فرينا، علي خدمتگزار با اعلام اين خبر افزود: تا پایان سال جاری اسکله رو- رو ریلی بندر امیرآباد به بهره برداری خواهد رسید.                                                                                                
خدمتگزار گفت: این اسکله قرار است پس از بهره برداری به شبکه سراسری راه آهن وارد و به بندر امیرآباد وصل شود.
وي افزود: هم اکنون مراحل ساخت اسکله به اتمام رسیده است و به زودی عملیات اتصال آن به ریل راه آهن آغاز خواهد شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای به عمل آمده ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی اتصال اسکله به ریل راه آهن آغاز خواهد شد و پروژه تا پایان امسال برای بهره برداری آماده خواهد بود.                                                                        
خدمتگزار افزود: پیمانکار مربوطه نیز برای اجرای این پروژه تعیین شده است.
وی گفت: اعتبار لازم جهت تامین هزینه های این پروژه از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است و اعتبارات مورد نیاز برای ادامه پروژه نیز هم اکنون در اختیار اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران قرار گرفته است.  
این مقام مسئول در استان مازندران افزود: با تحقق این امر بسیار مهم، تخلیه و بارگیری کالاها به طور مستقیم از طریق خط راه آهن بندر امیرآباد صورت خواهد گرفت.                                                                             
خدمتگزار گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته با اجرایی شدن این پروژه بزرگ، سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از 24 ساعت به سه ساعت تقلیل خواهد یافت.                                                                            
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ادامه داد: به این ترتیب یک کشتی سه هزار تنی می تواند ظرف مدت سه ساعت تمام بار خود را به داخل واگن های قطار باری تخلیه کند.                                                                 
وی گفت: به این ترتیب شاهد ترانزیت مستقیم و بدون واسطه کالاها از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد نیز خواهیم بود.
خدمتگزار از توسعه سرمایه گذاری ها در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خبر داد و افزود: در این راستا امسال شاهد خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به ارزش 10 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده ایم.
وی گفت: این تجهیزات در شهریورماه امسال و همزمان با هفته دولت در محوطه بندری رونمایی خواهند شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، نقش سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های بندری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد را بسیار تاثیر گذار دانست.
وی هزینه 200 میلیاردی بخش خصوصی در ساخت کارخانه کاغذ سازی و هزینه 200 میلیاردی دیگر در ساخت کارخانه فولاد بندر امیر آباد را نمونه هایی از سرمایه گذاری های کلان توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد عنوان کرد.
خدمتگزار یکی از بخش های قابل توسعه توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی را توسعه صنعت گردشگری دریایی و ساحلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد عنوان کرد.
وی گفت: هر چند به طور پراکنده شاهد حضور برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند برای فعالیت در بخش گردشگری دریایی و ساحلی در بندر امیرآباد هستیم اما تاکنون پروژه ای در این راستا تحقق نیافته است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد افزود: شاید مهمترین دلیل عدم تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای ایجاد امکانات گردشگری دریایی و ساحلی در ساحل دریای خزر، عدم اطمینان از سوددهی سرمایه گذاری آنها است، چرا که این امر مستلزم سرمایه گذاری کلانی است که باید از سود دهی آن قبل از اجرای هر گونه پروژه ای مطمئن بود.







آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو