منطقه آزاد انزلی دروازه ورود ستارگان شطرنج جهان به ایران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/37037
ساعت 13:15 دوشنبه 21 تير 1395
رئیس فدراسیون جهانی شطرنج در مراسم افتتاحیه جام ستارگان شطرنج منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی دروازه بزرگ ستارگان شطرنج جهان به ایران شده است.

به گزارش فرینا، ایلیون ژینوف رئیس فدراسیون جهانی شطرنج در مراسم افتتاحیه جام ستارگان شطرنج جهان و ایران که به میزبانی این منطقه عصر امروز برگزار شد، منطقه آزاد انزلی را دروازه بزرگ ستارگان شطرنج جهان به ایران اعلام و اظهار داشت: در حالیکه این منطقه با رویکرد و توانمندیهای تجاری و اقتصادی خود مرکزی برای تردد بازرگانان و تبادل کالاهای خارجی و ایرانی شده، با برگزاری مسابقات جام ستارگان به مرکز و دروازه بزرگ ورود ستارگان شطرنج جهان به ایران تبدیل شده است.

وی با تصریح بر اینکه به نمایندگی از 187 کشور عضو این فدراسیون از منطقه آزاد انزلی به دلیل میزبانی از مسابقاتی در سطح جهانی سپاسگزاری می کنم، افزود: امروزه شطرنج در سطح جهان بسیار پیشرفت نموده و امیدوارم با برگزاری چنین مسابقاتی، شطرنج ایران نیز به موفقیتهای متعددی نائل شود.
رئیس فدراسیون جهانی شطرنج با اشاره به سخنان و تعریف کارپف از فعالیتهای این منطقه در عرصه شطرنج خاطر نشان کرد: علاوه بر این مسابقات، امروز ایران میزبان بیش از 100 مسابقه شطرنج در شهرهای مختلف  است موضوعی که کشور شما را به کشور شطرنج در سطح بین المللی تبدیل کرده است.
وی حمایت فدراسیون جهانی را از استمرار برگزاری مسابقات بین الملی در این منطقه را اعلام نمود و گفت: با حضور و رقابت شطرنج بازان ایران با برترین شطرنج بازان جهان زمینه رشد ورزشکاران و شطرنج کشور شما در سطح بین المللی فرآهم می شود و فدراسیون جهانی شطرنج نیز از تداوم این مسابقات حمایت می کند.

امیدوارم همه ایرانیان از الگوی منطقه آزاد انزلی در توسعه ورزش بهره برند
آناتولی کارپف قهرمان افسانه ای شطرنج جهان در مراسم افتتاحیه مسابقات جام ستارگان شطرنج جهان و ایران که به میزبانی این منطقه برگزار شد با بیان اینکه امیدوارم همه ایرانیان از الگوی منطقه آزاد انزلی در توسعه ورزش بهره برند، افزود: بعد از گذشت چند ماه این دومین باری است که در استان گیلان و منطقه آزاد انزلی حضور داشته و از نزدیک شاهد میزبانی یک مسابقه بین المللی به میزبانی این منطقه  هستم، موضوعی که نشانگر جدیت این منطقه برای حمایت از  ورزش در سطح جهانی است.

وی با اظهار خوشحالی از برگزاری همزمان دو رویداد شطرنج بین المللی در تهران و انزلی، این موضوع را بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: برای رسیدن به رده های بالای شطرنج جهان باید چنین مسیری را طی نمود یعنی میزبان مسابقات شطرنج با حضور برترین شطرنج بازان بین المللی، و امیدوارم ایرانیان به این هدف به سرعت نائل گردند.
قهرمان افسانه ای شطرنج جهان با بیان اینکه از طرف خود و شرکت کنندگان در این مسابقات از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به دلیل میزبانی از چنین مسابقات قدردانی می کنم، اظهار داشت: برای رسیدن به موفقیت، باید سایر استانهای ایران از استان گیلان و انزلی پیروی نمایند تا کشور ایران در ورزش شطرنج بسیار پیش رود.

گفتنی است اشاره کارپف به میزبانی منطقه آزاد انزلی از چهاردهمین دوره مسابقات شطرنج جام خزر در بهمن ماه سال گذشته بود.

برگزاری مسابقات جام ستارگان شطرنج با حمایت منطقه آزاد انزلی یک رویداد بزرگ بین المللی است
مسعود رهنما مدیرکل ورزش و تربیت بدنی استان گیلان در مراسم افتتاحیه مسابقات "جام ستارگان شطرنج جهان و ایران" که به میزبانی این منطقه در مرکز همایش ها و نمایشگاهی منطقه برگزار شد با بیان اینکه برگزاری مسابقات جام ستارگان شطرنج با حمایت منطقه آزاد انزلی یک رویداد بزرگ بین المللی است اظهار داشت: از برگزاری مسابقاتی در چنین سطحی که با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، فدراسیون شطرنج و هیأت شطرنج استان بسیار سپاسگزاریم چراکه این رویداد بزرگ می تواند زمینه ساز رشد این ورزش در سطح ملی شود.
وی حضور اسطوره ها و بزرگان شطرنج جهان در این مسابقات را نشانه کیفیت بالای آن اعلام کرد و گفت: حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف جهان و برگزاری مسابقات شطرنج با ورزشکاران ایران علاوه بر بالابردن سطح کیفی ورزش شطرنج ایران در سطح بین المللی، به دلیل روح اندیشه ای و آرامش بخش این ورزش، پایه گذار مودت و دوستی میان ملتهای مختلف می شود.

برگزاری مسابقات شطرنج جام ستارگان تحقق رویایی بزرگ برای شطرنج کشور است
مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج ایران در مراسم افتتاحیه مسابقات "جام ستارگان شطرنج جهان و ایران" که به میزبانی این منطقه و با حضور مسئولین استانی و کشوری در مرکز همایش ها و نمایشگاهی منطقه اجرا شد با تصریح بر اینکه برگزاری مسابقات شطرنج جام ستارگان تحقق رویایی بزرگ برای شطرنج کشور است، اضافه کرد: برگزاری مسابقاتی در چنین سطح که در تاریخ شطرنج کشور بی سابقه می باشد تحقق یک رویا است که برای تحقق آن باید از سازمان منطقه آزاد انزلی قدردانی نمود.

وی با اشاره به اینکه ارزش نهادن به ورزش بخصوص ورزش فکری شطرنج از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و استان گیلان حائز اهمیت و سپاسگزاری است، گفت: برگزاری این مسابقات با حضور شطرنج بازان برتر جهان و تقابل ورزشکاران عزیز ما با آنها، آغاز یک راه برای رسیدن به قله موفقیت است و باید با جدیت آن را ادامه دهیم.
رئیس فدراسیون شطرنج کشور در پایان از تمامی مسئولین و افرادی که در برگزاری این مسابقات به عنوان مسیری برای رشد ایران در شطرنج جهانی یاری می رسانند، قدردانی نمود.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این مسابقات علاوه بر سخنرانان مدیران دستگاه های اجرایی استان و نمایندگان مجلس ،معاونین و مدیران سازمان ،روسای هیات های ور زشی ،پیشکسوتان ورزش و فعالان اقتصادی منطقه حضور داشتند از سجاد مرادیان شطرنج باز ایرانی که در برابر حریف اسرائیلی حاضر نشده بود تقدیر به عمل آمد و همچنین از تابلوهای یادمان مسابقات بین المللی  شطرنج جام خزر  رونمایی  شد.

در پایان آمده است: پس از مراسم افتتاحیه مجموعه شطرنج ساحلی منطقه آزاد انزلی با بازی شطرنج نمادین رضا مسرور با آناتولی کارپف رسما افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت مسابقات "جام ستارگان شطرنج جهان و ایران" در منطقه آزاد انزلی به عنوان معتبرترین مسابقه بین المللی تاریخ این رشته در سطح کشور با رقابت  ده ورزشکار برتر شطرنج  جهان و تیم ملی شطرنج کشور به مدت ده روز از بیستم لغایت سی ام تیر ماه جاری در مرکز همایش ها و نمایشگاهی این منطقه برگزار می شود.

 

شناسه خبری: 37037

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو