تصويب ممنوعيت از رده خارج کردن خودروهاي تاريخي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3651
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
با تصويب آيين نامه صيانت از خودروهاي تاريخي (کلاسيک) در جلسه هفته گذشته هيات دولت، اسقاط و از رده خارج کردن اتومبيل هاي تاريخي (کلاسيک) ممنوع شد.

علي اصغر پرهيزکار، مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني، با اعلام اين خبر در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) گفت: به دنبال پيشنهاد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، مبني بر حفظ و صيانت از خودروهاي تاريخي (کلاسيک)، آيين نامه اي توسط کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي و فدراسيون موتورسواري و اتومبيلراني (کميته کلاسيک) تدوين شد و به تصويب هيات دولت رسيد.

وي افزود: همچنين از تاريخ ابلاغ اين مصوبه اسقاط و از رده خارج کردن کليه خودروهاي تاريخي (کلاسيک) که به تشخيص کميته پيش بيني شده در اين آيين نامه پلاک و سند تاريخي دريافت کنند ممنوع شد.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني با اشاره به تشکيل کارگروهي تخصصي در اين رابطه اظهار داشت: بر اساس ماده 2 آيين نامه فوق، به منظور شناسايي مصاديق خودروهاي تاريخي و اتخاذ تدابير هماهنگ براي حفظ و صيانت از آنها کارگروهي متشکل از نمايندگان سازمان ميراث ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري ، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران ، سازمان حفاظت از محيط زيست و سازمان تربيت بدني، (کميته کلاسيک فدراسيون موتورسواري) و اتومبيلراني و کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران تشکيل مي شود.
202

شناسه خبری: 3651

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو