مناطق آزاد؛ امن ترین مقصد گردشگري در كشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/36070
ساعت 08:44 سه شنبه 17 فروردين 1395
مدير گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت: با توجه به اینکه در نوروز امسال هیچ فوتی و صدمات جدی برای گردشگران ورودی به مناطق آزاد كشور نداشته ايم، مناطق آزاد را می توانيم «امن ترین مقاصد گردشگری کشور» معرفي كنيم.

عليرضا رحيمي در گفت و گو با خبرنگار فرينا به ارائه گزارشي از عملكرد مناطق آزاد كشور در نوروز 1395 پرداخت و گفت: خوشبختانه با ابلاغ دستورالعمل طرح ساماندهی سفرهای نوروزی، مبنی بر چگونگی تشکیل کارگروه ها و تبیین محورهای فعالیت هر کدام از کمیته ها و سازمان انجام کار در آذر ماه 1394، این مهم به انجام رسید و مدیران محترم عامل سازمان هاي مناطق آزاد به عنوان روسای ستاد سفر مناطق، مراحل انجام فعالیت ها را در منطقه هدایت و هماهنگی خوبی را با سایر دستگاه ها و نهادها به عمل آوردند.
رحيمي افزود: از مسائل تاثیرگذار در برنامه سفرهای نوروزی امسال، پیش آگهی به مردم در مورد شرایط اقلیمی بود که اقبال بیشتر گردشگران از مناطق جنوبی كشور را در پی داشت.

  

ارتقاء ظرفيت هاي اقامتي در منطقه آزاد چابهار
وي ايجاد ظرفيت هاي اقامتي در منطقه آزاد چابهار را از اقدامات مهم اين منطقه برشمرد و افزود: از مهمترین اقدامات چابهار ایجاد ظرفیت اقامتی منطقه است که با افتتاح هتل فردوس و نیز بهره گیری از ظرفیت خوابگاه دانشگاه تا حد زیادی نیازهای این بخش مرتفع شد. 

بازديد مسافران نوروزي از ژئوپارك قشم
مديرگردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور با اشاره به استقبال گردشگران از سايت ژئوپارك قشم، گفت: در نوروز امسال حدود سیصد هزار نفر یعنی نیمی از گردشگران وارد شده به منطقه آزاد قشم از ژئوسایت ها دیدار كردند که رقم قابل توجهی است. 

استفاده از ظرفيت هاي روستاهاي اروند برای جذب بيشتر گردشگر
رحيمي مهمترین نقطه قوت منطقه آزاد اروند را بهره مندی از ظرفيت هاي روستاها برای جذب گردشگران عنوان كرد و افزود: در منطقه آزاد اروند تعداد مضیف ها از پنج، به بیست و پنج افزایش یافته است كه مورد استقبال شمار زيادي از گردشگران قرار گرفت. 

پاكسازي هاي محيطي، نقطه قوت حضور گردشگران در انزلي
اين مقام مسئول به حضور گردشگران در منطقه آزاد انزلي اشاره كرد و گفت: افزايش تعداد جشنواره ها و رویدادهايي که منطقه آزاد انزلي برگزار شد مورد استقبال تعداد زيادي از گردشگران قرار گرفت.
مدير گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور، پاکسازی های محیطی را نقطه قوت حضور گردشگران در منطقه آزاد انزلي نام برد.

عملكرد مثبت ارس در نوروز 95
رحيمي اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد ارس را نسبت به سال های گذشته سازمان يافته تر عنوان كرد و گفت: احداث سایت های گردشگری قابل بازدید در منطقه آزاد ارس، حضور امداد و نجات و اسکان گردشگران در شرایط اقلیم نامساعد در منطقه و مواردي از اين قبيل عملكرد مثبت اين منطقه را شامل شد.

ايجاد شرايط اقامتي مناسب در اماكن تاريخي ماكو
وي ادامه داد: در منطقه آزاد ماكو بازدید از اماکن تاریخی استان آذربایجان غربی بيشترين آمار بازديد كنندگان را به خود اختصاص داد. همچنين در عمارت باغچه جوق نيز امکان پذیرایی از میهمانان نوروزی در شرایط اقلیمی نامساعد فراهم شده بود.

استفاده از حداكثر ظرفيت خدمت رساني به گردشگران در كيش 
مديرگردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور در نهایت به عملكرد سازمان منطقه آزاد كيش در ایام نوروز اشاره كرد و گفت: سازمان منطقه آزاد كيش  از حداکثر ظرفیت خود در نوروز امسال بهره مند شد. کنترل قیمت بلیط ها و بهره مندی از حداکثر ظرفیت مراکز اقامتی دو نقطه عطف فعایت های این منطقه در نوروز 1395 بود.






آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو