قشم به عمان با خودرو شخصی/50 دقیقه از مسیر دریا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35930
ساعت 10:38 پنج‌شنبه 5 فروردين 1395
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: سفر به بندر خصب عمان از جزیره قشم با حمل خودرو شخصی با 50 دقیقه سفر دریایی از اواخر فروردین 95 آغاز می شود.

به گزارش فرینا، عبدالجواد کمالی در برنامه زنده  تلویزیونی شب های قشم با اشاره به اینکه خارجیان برای ورود به منطقه آزاد قشم نیازی به ویزا ندارند، افزود: مهمترین دلیل تاخیر در راه اندازی خط کشتیرانی قشم – خصب پیگیری ما برای کسب امتیاز از عمانی ها با هدف عدم دریافت ویزا از هموطنانمان و یا تسریع در صدور ویزای سفر است.

وی ادامه داد: اسکله بهمن قشم برای پهلوگیری شناورها و سالن این بندر هم برای ارائه خدمات، مجهز شده و با توجه به استفاده از شناورهای کاملا پیشرفته عمانی ها، سفر دریایی از قشم به خصب و بالعکس با خودرو شخصی مسافران امکانپذیر می باشد.
مدیرکل گردشگری منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه بازار هدف ما اروپائیان ساکن امارات می باشد، گفت: خارجیان ساکن امارات با دو ساعت رانندگی در روزهای پایانی هفته می توانند به خصب عمان سفر کنند و از آنجا در کمتر از یک ساعت با وسیله نقلیه خود از طریق سفر دریایی وارد قشم شوند و از ظرفیت های گردشگری این جزیره زیبا دیدن کنند.
کمالی ، گفت: بسیاری از مردم جهان با توجه به شرایط پس از برجام علاقمند سفر به کشورمان هستند و جزیره قشم به دلیل پتانسیل بالای گردشگری باید سهم خودش را از این فرصت با هدف ارتقای اقتصاد جزیره و جوامع محلی کسب کند.

ارتقای زیرساخت های حوزه گردشگری قشم
وی اظهار کرد: از ابتدای سال 94 با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد شرایط ویژه ای برای استفاده گردشگران از ژئوسایت های تنها ژئوپارک خاورمیانه در قشم ایجاد شده به طوری که می توان ادعا کرد که بیشتر جاذبه های زیبای این جزیره به محصول گردشگری تبدیل شده است.
مدیرکل گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد کاشانه های میهمان در روستا ها شرایط مناسبی را برای اسکان گردشگران تا 600 نفر در هر شب فراهم کرده است.
برگزاری دروه های آموزشی از جمله یادگیری زبان انگلیسی برای اداره کنندگان این کاشانه ها، طبخ غذاهای متنوع به ویژه غذاهای دریایی، فروش محصولات صنایع دستی در کاشانه های میهمان نیز از دیگر موضوعاتی بود که وی به آن اشاره کرد.

گردشگری حلقه مهم اقتصاد مقاومتی
کمالی گفت: صنعت گردشگری در حقیقت حلقه اقتصاد مقاومتی است و حوزه سیاحت یک مقوله به تمام معنا از اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
وی ادامه داد: توانمند سازی جوامع محلی قشم و اشتغال مردم روستایی از سیاست های مهمی است که در دوره جدید اداره سازمان منطقه آزاد قشم به آن توجه ویژه شده و خوشبختانه اقتصاد خانواده های روستایی از طریق ارائه خدمات در کاشانه میهمان، اسکله های گردشگری، تولید محصولات زیور آلات، صنایع دستی و ... دگرگون شده است.
مدیرکل گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: برای علاقمندان کسب و پیشه در حوزه صنعت گردشگری با توان مالی متفاوت از 20 میلیون ریال تا دو هزار میلیارد ریال برنامه ویژه داریم.
وی خاطرنشان کرد: قشم از شرایط مناسب جذب سرمایه گذار در صنعت گردشگری برخوردار است و فعالان اقتصادی می توانند با اطمینان از بازگشت سرمایه و سود مناسب به صورت حرفه ای در این جزیره سرمایه گذرای کنند.
جزیره قشم با داشتن سایت های منحصر به فرد گردشگری از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، دره ستاره ها، خلیج دلفین ها، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، غارهای خوربس، سواحل زیبا، صنایع دستی هنرمندان جزیره، آب و هوای کاملا  بهاری و دهها ویژگی دیگر و مهمتر از همه اخلاق خوب مردمان خونگرم این جزیره در میهمان دوستی و ارائه غذاهای خوشمزه دریایی موجب شده در طول سال انبوه مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران و کشورهای خارجی به این جزیره در جنوب ایران سفر کنند که اوج این ترددها را می توان در تعطیلات پایان سال و نوروز نظاره کرد.



شناسه خبری: 35930

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو