نیروهای مستعد نگران امنیت شغلی خود نباشند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35802
ساعت 15:48 شنبه 22 اسفند 1394
سرپرست مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم در نشست خبری با اصحاب رسانه به سئوالاتی درخصوص آینده شغلی کارکنان، چگونگی اخذ پست بالاتر، برگزاری دوره های آموزشی، جذب و تعدیل نیروها، ارائه تسهیلات رفاهی و نحوه تمدید قراردادها مطالب مهمی را عنوان کرد.

محمد رضا مرادی درباره آینده شغلی کارکنان این سازمان گفت: مهمترین هدف ما ارتقای سطح دانش و کارایی نیروهاست و افراد شایسته، مستعد و متعهد به هیچ وجه نباید نگران امنیت شغلی خود باشند.
وی با اعلام اینکه نیروی انسانی ارزشمند ترین سرمایه این سازمان محسوب می شوند، گفت: کسانی که از برنامه های آموزشی برای ارتقای سطح علمی و اخذ پست های مهمترسازمانی استفاده نکنند و به آینده شغلی خود بی تفاوت باشند بطور حتم جایی در فرآیند کاری سازمان منطقه آزاد قشم نخواهند داشت و برای ادامه فعالیت به شرکت های فعال خصوصی در این جزیره معرفی خواهند شد .

ساماندهی نیروی انسانی
به گفته سرپرست مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم، ساماندهی و توانمندسازی نیروهای موجود با استفاده از ایجاد نظام ارزشیابی و انگیزش کارکنان در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد.
وی اتخاذ رویکرد استراتژیک بر مبنای تحلیل بازار کار منطقه و استقرار برنامه ریزی نیروی انسانی، ساماندهی نیروهای موجود و جذب موثر نیروهای مستعد با اجتناب از تمایز و تبعیض را از جمله سیاست های کلان مدیرین منابع انسانی در سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد.

آموزش نیروها و تکریم ارباب رجوع
مرادی ارتقا و توسعه فرهنگ سازمانی و ارتباط درون و برون سازمان با هدف تکریم ارباب رجوع را از دیگر سیاست های این سازمان برشمرد و افزود: توانمندسازی و توسعه مهارت های فردی با طراحی و استقرار نظام جامع آموزش و همچنین اتخاذ رویکرد توسعه عملکرد کارکنان با طراحی و استقرار نظام جامع و پایدار ارزیابی عملکرد کارکنان را از دیگر سیاست های این حوزه است.
وی، توسعه و ارتقای عملکرد مدیران با طراحی و پیاده سازی شایستگی و نظام جانشین پروری مدیران را از دیگر سیاست های این سازمان در بحث نیروی انسانی دانست و افزود: ارتقای نظام رفاه و انگیزش کارکنان با توجه به ایجاد تسهیلات مناسب در خصوص امور بهداشتی، درمانی، رفاهی و ورزش کارکنان و همچنین ارتقای و توسعه نظام پرداخت و جبران خدمات کارکنان و ارتقا و توسعه سیستم های اطلاعات مدیریت منابع انسانی با هدف هوشمندسازی امور اداری از جمله سیاست های 9گانه مدیریت منابع انسانی می باشد.

پرداخت پاداش و تمدید قراردادها
سرپرست مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود شایسته سالاری را از اولویت های حوزه نیروی انسانی دانست و افزود: طراحی سیستم نیروی انسانی و نظام آموزشی در سازمان منطقه آزاد قشم بر مبنای ISO 10015 انجام خواهد شد.
وی پرداخت پاداش سه تا چهار بار در سال را از جمله برنامه های انگیزشی برای کارکنان عنوان و اضافه کرد: با پیاده شدن نظام ارزیابی عملکرد، ارتقای افراد و پرداخت پاداش به آنان بر همین معیار انجام خواهد شد.
وی تمدید قرارداد در پایان سال را موجب ایجاد ناامنی برای کارکنان سازمان برشمرد و یادآور شد: با تدابیر انجام شده، زمان تمدید قراردادها به تیرماه هر سال تغییر پیدا خواهد کرد تا همه افراد با آسودگی خیال وظایف خود را انجام دهند.
مرادی با اعلام اینکه تعداد قابل توجهی از کارکنان سازمان فاقد جایگاه هستند که باید پست های مناسب برای این افراد تبیین شود، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم برنامه ای را برای تعدیل نیرو نخواهد داشت و افراد با ارزیابی انجام شده و به وسیله آموزش های فنی حرفه ای در محلی که بهتر خدمات رسانی کنند، بکارگیری می شوند.

به گفته وی، هم اکنون 146 نفر از کارکنان به صورت ستادی با سازمان منطقه آزاد همکاری دارند و مابقی پرسنل نیز به صورت کارپذیر با شرکت تعاونی کارکنان این سازمان قرارداد دارند.

 

 

شناسه خبری: 35802

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو