حضور قشم در کلیدی ترین نمایشگاه گردشگری جهان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35596
ساعت 10:06 سه شنبه 27 بهمن 1394
نمایشگاه گردشگریBIT که از سال 1980 در شهر میلان برگزار شده، یکی از کلیدی‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان به‌حساب می‌آید؛ این نمایشگاه در سال 2015 حدود 60 هزار بازدیدکننده حرفه‌ای و متخصص از سراسر جهان داشته است.

همچنین  برای دست‌اندرکاران گردشگری در جهان، بیت نمایشگاهی است که با فراهم‌کردن مخاطبانی گسترده، دوستداران مسافرت، خبرنگاران تلویزیونی و رسانه‌ها، حاضران در این تجارت را از گوشه‌گوشه جهان در یک نقطه جمع می‌کند. 
اسپانسر اصلی این نمایشگاه، «فیرامیلانو» مهم‌ترین بازیگر صنعت گردشگری در ایتالیاست؛ فیرامیلانو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در نوع خود در جهان است و برگزاری مداوم و هرساله این نمایشگاه از سال 1980 تاکنون، بیت را به محلی تصمیم‌ساز وجریان‌ساز برای حرفه‌ای‌ها، خریداران و ارائه‌دهندگان خدمات تبدیل کرده و یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های جهانی درزمینه گردشگری است. خدمات این نمایشگاه در بخش‌های مختلفی ارائه می‌شود: خدمات لوکس، تفریحات، صنایع‌دستی و غذا و فرهنگ. یکی از بخش‌های جدید اضافه‌شده به این نمایشگاه برای سال جاری مبحث عروسی و مسافرت‌های ماه عسل است. ایتالیا با فرهنگ غنی‌ غذایی و توانمندی بالا درزمینه رویدادهای ورزشی توانسته رشد خیره‌کننده‌ای در توریسم داشته باشد، اجرای 60 نمایشگاه تخصصی و سه کارگاه تجربی در بیت 2016گوشه‌ای از توانایی‌های ایتالیا را نشان می‌دهد. بخش ویژه نمایشگاه سال جاری، «بیت چین» نام دارد. بازار بزرگ چین، جمعیت زیاد و سرمایه عظیم این کشور در آسیا، موجب شده غرفه و همایش‌های زیادی به این کشور اختصاص داده شود تا بیت امسال فرصت‌های بزرگی را در اختیار چین قرار دهد. 
حضور 100کشور، بیشتر از دو هزار کمپانی شرکت‌کننده، 1500خریدار عمده، فراتر از 62 هزار بازدیدکننده و 40 هزار دیدار تجاری سی‌وششمین نمایشگاه گردشگری ایتالیا (BIT) در میلان را به ملاقاتگاه مهمی بدل کرده است، 
امسال نیز مانند سال‌های گذشته، سازمان جهانگردی توریستی آزاد ایتو و مرکز همکاری‌های فرهنگی اقتصادی ایتالیا و ایران «چی چه» با هم در نمایشگاه بین‌المللی بیت حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود در این نمایشگاه استقبال بسیار بالایی از فضای این دو سازمان مطرح به‌وجود بیاید. همکاری با آژانس‌ها و سازمان‌های ایتالیایی، تورها و مسیرهای جدیدی را برای حضور و فعالیت در ایران معرفی خواهد کرد و این در حالی است که با اجرای برجام، انتظار می‌رود بازار گردشگری ایتالیا روی خوش‌تری به ایران نشان دهد. امروز از ساعت 16:30 تا 18:30 به وقت ایتالیا، همایشی با عنوان «سرمایه‌گذاری ایران در توریسم» با همکاری مشترک دو سازمان ذکرشده در غرفه 18اتاق محل ملاقات‌های جهانی برگزار خواهد شد. ازجمله فعالیت‌های به‌ثبت‌رسیده این دو سازمان، یکی از مهم‌ترین ماراتون‌های دنیاست که به «ماراتون کویری» معروف شده است؛ این ماراتون که «خط ابریشم ایران اولترا ماراتون» نام دارد از دوم تا 9 ماه می‌ میلادی سال 2016 برگزار می‌شود. این همایش را یکی از مهم‌ترین و مطرح‌ترین سازمان‌های برنامه‌ریزی این‌گونه فعالیت‌ها در دنیا با همکاری ایتو، ماهان‌ایر و سازمان چی چه سامان داده است. آمار و ارقام ارائه‌شده از سال 2015 نمایشگاه بیت چشم‌انداز موفقی را برای سال جاری نشان می‌دهد؛ این نمایشگاه برای بخش تاجران حرفه‌ای‌ 77 درصد از فعالیت‌های خود را به بخش تفریحات، هشت درصد بخش لوکس، هشت درصد بخش دیجیتال و هفت درصد به سایر بخش‌ها اختصاص داده بود. 
استقبال خریداران از نمایشگاه سال 2015 به این شرح بود:
 60 درصد بخش تفریحات، 15درصد بخش لوکس و 25درصد سایر موارد؛ نزدیکی این اعداد گویای عملکرد موفق بیت است ضمن اینکه آمار سال 2015، 91 درصد رضایت کلی افراد حاضر در نمایشگاه، 89,1 درصد ارزیابی موفق از بازدیدکنندگان و 89,9 درصد ارزیابی کیفیت بالای مذاکرات تجاری را نشان می‌دهد. 
منطقه آزاد قشم به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و با همکاری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مسئول برپایی پاویون ایران در این نمایشگاه بین المللی است.



شناسه خبری: 35596

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري