460 شطرنج باز از 19 کشور جهان به انزلی می آیند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35490
ساعت 13:10 جمعه 16 بهمن 1394
حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی در ارتقا جایگاه ورزش گیلان در سطح کشور بسیار موثر بوده است.

به گزارش فرینا، مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در نشست خبری رقابتهای بین المللی شطرنج جام خزر با بیان اینکه چهاردهمین دوره رقابت ها  به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار می شود، اظهار کرد: با حمایت های منطقه آزاد انزلی برگزاری این دوره رقابت های بین المللی شطرنج که 460 ورزشکار زبده از 19 کشور جهان درآن حضور خواهند یافت  از کیفیت بالایی برخوردارخواهد شد .

وی با قدردانی  از حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای  فعالیت های برنامه محور هیات شطرنج گیلان در خصوص برگزاری شطرنج بین المللی جام خزر ، تشکیل ستاد ویژه برگزاری این دوره از رقابت ها بعنوان نکته ی مثبت یاد کرد و افزود :.با ورود تیم جدید مدیریتی در منطقه آزاد انزلی و رویکرد متفاوت به فرایند توسعه همه جانبه ورزش استان و منطقه ، روند توسعه فضاهای و زیر ساخت های ورزشی منطقه آزاد انزلی  شتاب بیشتری داشته است و  حمایت این سازمان از هیات های ورزشی و میزبانی مسابقات بزرگ یکی از دلایل اصلی ارتقا جایگاه و  موفقیت های ورزشی استان گیلان در سطح کشور در سالهای اخیر است.
وی سپس حضور قهرمان پرآوازه دنیا مانند آناتولی کارپف رادراین دوره از رقابت ها باشکوه و حایز اهمیت دانست و گفت : سطح این دوره از رقابتها به اندازه ای برای فدراسیون جهانی اهمیت دارد که برای اعزام  بزرگترین قهرمانان دنیا اقدام می کند.

برگزاری این مسابقات بین المللی فرصت ارزشمندی برای توسعه توریسم ورزشی است 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در این نشست با بیان اینکه برگزاریمسابقات بین المللی فرصت ارزشمندی برای توسعه توریسم ورزشی است،گفت: برگزاری این مسابقات موجب جلب توجه و جذب سرمایه گذاران به حوزه ورزش می شود.
وی با بیان اینکه گسترش فعالیت های ورزشی جامعه را در مقابل آسیب های اجتماعی واکسینه می کند، افزود: یکی از رویکردهای منطقه آزاد انزلی بعنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور، علاوه بر توسعه تجارت و گسترش جنبه های اقتصادی، گسترش ابعاد فرهنگی، ورزشی و اجتماعی است.
مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان با بیان اینکه هزینه کرد در حوزه ورزش در حقیقت نوعی سرمایه گذاری پرسود و آورده ای مطمئن در ایجاد نشاط و شادابی آحاد جامعه است، تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی به ویژه طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه ورزش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان داشته است. 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان میزبانی و برگزاری مسابقات و توسعه زیرساخت های ورزشی را از فعالیت های منطقه آزاد انزلی در حوزه ورزش برشمرد و گفت: برگزاری مسابقاتی همچون جت اسکی کشور، والیبال قهرمانی ساحلی، جشنواره اسب کاسپین و توسعه زیرساخت های ورزشی از اهم  فعالیت های ورزشی منطقه آزاد انزلی طی سال های اخیر بوده است.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی 16 زمین فوتبال و 3 سالن ورزشی دارد، یادآور شد: امیدواریم منطقه آزاد انزلی بتواند کمک شایانی به ارتقای شاخص استان در این بخش با کمک بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری کند.

با حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی دورنمای برگزاری مسابقات بین المللی در استان شرایط مطلوب تری خواهد یافت 
کیومرث بیات در نشست خبری با بیان اینکه طی سال های اخیر بهترین مسابقات بین المللی را در سطح کشور را برگزار کرده ایم، اظهار کرد: با حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی  دورنمای برگزاری مسابقات بین المللی در استان شرایط مطلوب تری خواهد یافت و برگزاری موفقیت آمیز این دوره مسابقات  در افزایش میزبانی مسابقات بین المللی در سطح استان موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه 460 ورزشکار زبده از 19 کشور جهان در این مسابقات حضور خواهند یافت، افزود: منطقه آزاد انزلی ظرفیت خوبی برای بازدید میهمانان خارجی است و با امکاناتی که در دست احداث است، بی شک یکی از زیباترین مناطق گردشگری و توسعه توریسم خواهد بود.
وی تاکید کرد: چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج «جام خزر» با حضور اساتید بزرگ شطرنج جهان همچون «آناتولی کارپف» از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و هیات شطرنج استان گیلان برگزار می شود.
رئیس هیئت شطرنج استان گیلان با بیان اینکه در این دوره از مسابقات که از ۲۲ بهمن ماه آغاز می شود و تا ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت، گفت: این مسابقات در جدول چهار گروه و رقابت در هرگروه ۱۱ دور به روش سوئیسی و بر اساس قوانین شطرنج فدراسیون جهانی فیده برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این مسابقات با توجه به قرار گرفتن در رنکینگ فدراسیون جهانی، از اعتبار مناسبی برخوردار بوده و مورد استقبال ورزشکاران و شطرنج بازان مطرح دنیا قرار گرفته است، از ثبت نام شطرنج بازان کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، هلند، یونان، لهستان، اکراین، لیتوانی، لتونی، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، ترکمنستان و عراق برای حضور در این رقابت ها خبر داد.
بیات با بیان اینکه 24 داور بین المللی ایرانی مورد تایید فدراسیون قضاوت این رقابت ها را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: یک سوم جدول شرکت کنندگان بانوان را ورزشکاران خارجی تشکیل می دهند، 30 استاد بزرگ، بین المللی، فیده  و کاندید فیده در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

رخداد های  ورزشی یکی از مهمترین و جذابترین  ظرفیت ها برای جذب گردشگر است 
رضا رسولی عضو شورای اسلامی  شهر رشت با بیان اینکه گردشگری رویدادها یکی از مهمترین اقدامات را در راستای برند سازی شهری و منطقه ای در جهان است گفت :برای جذب و ماندگاری گردشگران در استان گیلان باید از همه ی توانمندی های موجود استان به نحو شایسته استفاده کنیم و رخداد های  ورزشی یکی از مهمترین و جذابترین آنهاست .
وی با تقدیر از همکاریهای صورت گرفته برای استمرار برگزاری این مسابقات در دوره های مختلف در سطح مطلوب بین المللی اظهار داشت : منطقه آزاد انزلی خاص ترین و مهمترین فرصت برای توسعه همه جانبه استان است و نگاه حمایتی این سازمان از حوزه ورزش از درایت و بلند نظری مدیران این منطقه است  و برای همراهی با مجموعه برگزاری مسابقات آمادگی کامل داریم . 

استان گیلان پتانسیل بالایی در سطح  ورزش ملی و بین المللی دارد 
عباسی دستیار ویژه مدیرکل در امور هیئتهای ورزشی ، از تنگناهای مالی و بحران های فزاینده ای که در ورزش گیلان وجود داشته سخن گفت وافزود :مسعود رهنما بعنوان مدیری که در فضای بحران به اداره امور پرداخته است ،بواقع از غرور ملی خود در فرایند توسعه ورزش گیلان گذر کرده و برای دستیابی به اهداف مورد نظرهر گونه نقد سازنده را تحمل کرده است .
وی ساماندهی هیات های ورزشی را یک فعالیت بسیار ارزشمند در فرایند توسعه باثبات ورزش گیلان قلمداد کرد وگفت : گیلان پتانسیل بالایی در ورزش داشته و همیشه در مدال آوری در مسابقات بین المللی دارای جایگاه مناسبی می باشد و با توجه به اقدامات صورت گرفته ورزش گیلان از سال 95 تا 98 به موفقیت های بزرگی دست خواهد یافت.

 


شناسه خبری: 35490

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو