شرایط خراسان جنوبی نوید بخش توسعه است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35393
ساعت 08:59 سه شنبه 6 بهمن 1394
خراسان جنوبی بستر آماده ای برای سرمایه گذاری دارد و این شرایط نوید بخش توسعه است .



به گزارش فرينا، مديرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی که به عنوان کارافرین و صادر کننده نمونه کشور  میهمان برنامه پایش شبکه یک سیما بود در بخشی از سخنانش به شرایط ویژه و بسترهای فراهم سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی اشاره كرد و گفت: هلدینگ تاپ سر برای ایجاد رونق در بخش صنعت و خدمات برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خراسان جنوبی اقدام کرده وموفقیت های موثری به دست آورده است .

مرتضی صفدری زاده در پاسخ به سوالات بییندگان این برنامه هم به سوالی درباره برنامه ها برای ورود تجار و سرمایه گذاران خارجی به منطقه ویژه اقتصادی استان افزود: بهترین برنامه برای ورود تجار وسرمایه گذاران خارجی به منطقه معرفی فرصت ها و پتانسیل های انتسابی وقانونی باحضوردرنمایشگاه ها، سمینارها، نشست های عمومی و تخصصی است .
صفدري زاده در پاسخ به اين سوال كه چه ویژگی هایی باعث شد این فعال اقتصادی در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند گفت: این استان دارای ویژگی های خاص ازجمله فراوانی منابع معدنی، کشاورزی و وجود نیروی انسانی پابه کار، تحصیلکرده و همت عالی برای جهش اقتصادی قابل توجه است.
وي در خصوص نقش منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبي در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: بند 11 سیاست های کلی اقتصادمقاومتی، ابلاغی مقام معظم رهبری، توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور به منظور انتقال فناوري‌هاي پيشرفته، گسترش و تسهيل توليد، صادرات كالا و خدمات و تأمين نيازهاي ضروري و منابع مالي از خارج است.بر این اساس مناطق ویژه نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
مديرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، رمز موفقیت خود در عرصه اقتصاد را اعتقاد حقیقی به مقوله برکت و توکل قلبی به خداوند دانست و افزود: در ابتدای راه بدون برخورداری از سرمایه کلان که با تکیه بر سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم در میبدیزد ، به تولید کنندگان کاشی و سرامیک پیوستیم و با مدیریت صحیح توانستیم پاسخ خوبی به اعتماد هزار سهامدار آن مجموعه داده و کار را رونق و گسترش دهیم طوری که واحد تولیدی  کوچک 16 سال قبل امروز به یک هلدینگ فعال  شرق کشور تبدیل شده و در حوزه تولید فرش، کاشی و سرامیک و ... همپای پیشرفت های نوین حرکت می کند .




شناسه خبری: 35393

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو