درخشش گردشگري مناطق آزاد در کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3472
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
نوروز سال جاري صنعت گردشگري مناطق ازاد کشور بيش از پيش در کشور درخشيدند و قابليت هاي خود را بروز دادند.

به گزارش خبرنگار بنا ( bena) مناطق آزاد در نوروز سالجاري هم راستا با صنعت گردشگري کشور اقدامات موثري در جهت توسعه گردشگري و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ارائه نمود و توانستند پذيراي بيش از 2 ميليون مسافر در اين مناطق باشند.

بنابراين گزارش منطقه آزاد ارس بيشترين حجم مسافران را در نوروز 89 پذيراي نمود و با بيمه نمودن مسافران و ارائه خدمات متنوع و با استفاده از روشهاي نوين علمي در جهت توسعه گردشگري و به خصوص آمارگيري مسافران منطقه اقدام و موفق به کسب رتبه برتر در بين مناطق آزاد کشور در زمينه بيشترين رشد ورود مسافر و مبدل شدن به مقصد جديد گردشگري شد.


منطقه آزاد قشم نيز يکي از ديگر از مناطق آزاد کشور است که مسافران نوروزي با هدف استفاده از طبيعت بکر و زيبا در کنار جاذبه هاي تجاري و بازارچه هاي خريد به اين منطقه سفر کرده بودند و موفق به کسب رتبه برتر در بين مناطق آزاد در زمينه ساماندهي مراکز تجاري با هدف تنظيم بازار و کاهش شکايات مسافران نوروزي از اصناف شد.

يکي ديگر از مناطق ازاد کشور در نوروز 89 موفق به کسب رتبه برتر شد منطقه آزاد چابهار است . اين منطقه که فعاليت هاي موثري در جهت رفاه حال مسافران معمول داشته و موفق به کسب رتبه برتر کشوري در زمينه توجه به توسعه زيرساخت هاي گردشگري به خصوص ايجاد کمپينگ هاي مسافري شد . منطقه آزاد چابهار با توسعه و اقدامات زيرسا ختي ازجمله احداث کمپينگ هاي مسافري، تجهيز و بهسازي پلاژ ساحلي تيس، ساخت اسکله و آلاچيق هاي ساحل تکميل و تجهيز پارکينگ ها و غيره به استقبال مسافران نوروزي رفته و در نوروز سال جاري ميزبان قريب به 250هزار نفر مسافر از اقصي نقاط کشور بود.

منطقه آزاد کيش همواره کي از مناطق گردشگر پذير کشور بوده است امسال نيز اين منطقه توانست در زمينه توسعه گردشگري دريايي موفق به کسب رتبه برتر شود.

لازم به ذکر است در تعطيلات نوروزي امسال 58 هزار و 572 مسافر و گردشگر از طريق دريا و توسط شناور وارد جزيره کيش شدند. ارائه خدمات برتر دريايي به مسافران، تسهيلات مناسب در سفرهاي دريايي، ايمن بودن شناور‏هاي دريايي، ورود و خروج به موقع شناور‏ها از بندرگاه و فروش به موقع بليت از جمله عواملي بودند که جزيره کيش را به عنوان منطقه برتر در اين بخش معرفي کرد. در تعطيلات نوروزي امسال مسافران وگردشگران دريايي از بنادر لنگه، چارک، آفتاب وارد کيش شدند.

جزيره کيش در تعطيلات نوروزي امسال ميزبان نزديک به 150 هزار مسافر و گردشگر بود.

يکي ديگر از مناطق آزاد کشور که پذيراي خيل مسافران نوروزي بود منطقه آزاد انزلي است در سالجاري اين منطقه توانست در زمينه همکاري مناسب با سازمان هاي استاني رتبه برتر را کسب نمايد 700 هزار گردشگر . با ورود به محدوده منطقه آزاد انزلي و استفاده از خدمات و تسهيلات ارائه شده ميزان گردشگر ورودي به منطقه آزاد انزلي در تعطيلات نوروزي سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 40 درصدي برخوردار بوده است.
202

شناسه خبری: 3472

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو