ضرورت اصلاح قانون تعرفه راه آهن

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3435
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به منظور افزايش و توسعه حمل و نقل ريلي در منطقه ويژه اقتصادي سرخس ضرورت دارد تا قانون تعرفه 150 کيلو متري راه آهن کشور اصلاح شود.

حسين عليپور مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) با اعلام اين مطلب افزود: در حال حاضر حمل بار توسط حمل و نقل جاده اي يک سوم ارزانتر از حمل بار توسط ريل است .

وي اضافه کرد: چرا که هم اکنون با توجه به اعمال قانون تعرفه 150 کيلومتري راه آهن در کشور، قيمت حمل باري که از خارج از کشور وارد نقطه صفر مرزي سرخس و بعد وارد ساير شهرهاي استان خراسان مي شود بسيار بالاست.

عليپور افزود: حمل بار توسط خطوط ريلي چه يک کيلو متر و چه 150 کيلو متر باشد اخذ هزينه آن يکسان خواهد بود در نتيجه اين موضوع باعث مي شود که بحث ترانزيت جاده اي بيش از بحث ترانزيت ريلي در کشور رونق گيرد.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس تصريح کرد: لذا در صورت اصلاح قانون تعرفه 150 کيلو متري راه آهن توسط وزارت راه و ترابري و راه آهن جمهوري اسلامي مي توان به توسعه ترانزيت ريلي در کشور و به ويژه منطقه سرخس کمک کرد./205

شناسه خبری: 3435

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري