همراهان "کريستف کلمب" جزيره کيش را ستودند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3427
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
گردشگران آلماني کشتي کريستف کلمب که يک روز خود را در جزيره کيش سپري کردند، اين جزيره مرجاني را بي نظير، زيبا و بسيار آرام و پاکيزه توصيف کردند.

به گزارش بنا(bena) به نقل از اداره کل امور فرهنگي و روابط عمومي سازمان منطقه آزاد کيش، کشتي غول پيکر " کريستف کلمب" ساعت 6 بامداد روز دوشنبه 23 فروردين ماه جاري در جزيره کيش پهلو گرفت و 160 تن از مسافران اين کشتي در اين جزيره مرجاني پياده شدند.

مسافران اين کشتي که عمدتاً آلماني بودند از برخي نقاط گردشگري، تاريخي و ديگر نقاط ديدني کيش از جمله شهر تاريخي حريره، شهر زيرزميني کاريز و مسجدخاتم الانبياء(ص) بازديد کردند.

" هلموت ماير" يکي از گردشگران کشتي "کريستف کلمب" با تاکيد بر اينکه هرچقدر انسان سفر کند برآگاهي هاي او افزوده مي شود گفت: وقتي از شهر زيرزميني کاريز بازديد کردم از آن همه زيبايي، شگفت زده شدم که انسان ها اگر اراده کنند و تصميم به انجام کار بزرگي بگيرند، مي توانند در دل اين جزيره مرجاني که جنس آن بسيار سخت است اين چنين شهري زيبا و خارق العاده اي را خلق کرد.

اين گردشگر آلماني همچنين از بازديد خود از شهر باستاني حريره بيان داشت: شهر باستاني حريره نيز با قدمت بسيار قديمي نشان از رونق يک شهر بزرگ در گذشته داشته است که آب شرب ساير کشتي هايي که از اين مسير عبور مي کردند را تامين مي کرد.

خانم صوفيا يکي ديگر از گردشگران آلماني گفت: به بسياري از جاهاي ديدني دنيا سفر کرده ام ولي به جرأت مي توانم بگويم که اين جزيره از معدود اماکني بوده که در آن هم ساحل زيبا و هم آثار تاريخي و هر آنچه که يک جاي زيبا بايد داشته باشد را در خود جاي داده است.

وي گفت : از اينکه در رسانه ها و تلويزيون مي ديدم که در کشورهاي عراق، پاکستان و افغانستان مدام جنگ و بمب گذاري است از آمدن به ايران مي ترسيدم و از طرفي هم خيلي دوست داشتم کشور ايران را ببينم و الان مي بينم از تصميمي که گرفتم بسيار خوشحال هستم.

"هولگا اشميت" ديگر گردشگر آلماني نيز که از شهر باستاني حريره بازديد مي کرد ضمن ابراز تعجب گفت: از شهر تاريخي به اين بزرگي و با قدمت 800 سال، بايد بيشتر از اين آثار با ارزش نگهداري کرد.

وي با بيان اينکه شهر زير زميني کاريز شگفت انگيز و بسيار زيباست، افزود: وقتي متوجه شدم که يکي از هموطنان من نيز در ساخت اين شهر نقش داشته است احساس غرور کردم.

يادآور مي شود کشتي کريستف کلمب با 275 گردشگر و 175 خدمه صبح دوشنبه وارد کيش شد، 80 تن از اين گردشگران از طريق فرودگاه کيش عازم اصفهان و شيراز شدند و 160 تن از آنان از نقاط ديدني کيش بازديد کردند.

اين کشتي غول پيکر ساعت 18 همان روز، جزيره زيباي کيش را به مقصد بوشهر و سپس بحرين و ابوظبي ترک کرد.کشتي کريستف کلمب در نهايت از طريق دبي به سمت بندر " نيس" در جنوب فرانسه ادامه مسير خواهد داد.

شناسه خبری: 3427

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو