مناطق آزاد فرصتی برای افزایش صادرات و تعامل با کشورهای همسایه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34204
ساعت 09:37 يکشنبه 5 مهر 1394
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت مناطق آزاد در راستای افزایش صادرات و تعامل با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت:درشرایط کنونی باید مقررات به حدی روان شود که سرمایه گذاری در کل کشور تسهیل شود،درغیر اینصورت شاهد توسعه نامتوازن در کشور خواهیم بود.

به گزارش فرینا، رضا رحمانی بر ضرورت بهره‌مندی از مناطق آزاد در راستای تقویت صادرات و توسعه تعامل با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت:اگر مناطق آزاد تبدیل به مکانی برای واردات شوند این اتفاق دارای ایراد بوده و باید جلوی آن را گرفت.

ایجاد منطقه آزاد باعث توسعه نامتوازن در کشور نشود
نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت که تشکیل مناطق آزاد مربوط به چند دهه قبل بوده،اما درشرایط کنونی باید مقررات به حدی روان شود که سرمایه گذاری در کل کشور تسهیل شود،درغیر اینصورت شاهد توسعه نامتوازن در کشور خواهیم بود.
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اگریک شهر به منطقه آزاد تبدیل شود شاهد هجوم سرمایه به آن منطقه خواهیم بود و ممکن است همین موضوع باعث کاهش سرمایه گذاری در شهرهای اطراف شود، لذا باید در راستای توسعه متوازن کشور تلاش کرد.

به جای حمایت از منطقه ای خاص باید به فکر حمایت از تولیدکنندگان در سطح ملی بود
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه نیز عنوان کرد: زمانی که تصمیم به تشکیل مناطق آزاد گرفته شد، دولت ها در داخل سرزمین انعطاف کمی داشتند و به همین دلیل نیز فلسفه تشکیل مناطق آزاد مطرح شد، اما درشرایط کنونی دولت خواستار حمایت از تولید و توسعه صادرات است، پس دلیلی برای تشکیل مناطق آزاد خاص وجود ندارد، چراکه ازنگاه دولت و نمایندگان، کل کشور مانند منطقه آزاد و نیازمند حمایت است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در پایان بر ضرورت حمایت همه جانبه از تولید تاکید کرد و گفت: برای خروج از شرایط رکودی باید به فکر افزایش تولید و صادرات بود، در این‌صورت علاوه بر رفع معضل رکود، بیکاری نیز درجامعه کاهش خواهد یافت، پس باید به جای حمایت از منطقه ای خاص، به فکر حمایت از تولیدکنندگان در سطح ملی بود.

منبع: خانه ملت




شناسه خبری: 34204

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو