مجاورت منطقه ويژه خليج فارس با دروازه طلايي ترانزيت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3319
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس در مجاورت دروازه طلايي ترانزيت کشور يعني کريدور شمال و جنوب بندر شهيد رجايي قرار گرفته است.

مسعود هنديان سرپرست سازمان منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس با بيان اين مطلب در گفتگو باخبرنگار بنا (bena) افزود:منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس در مجاورت دروازه طلايي ترانزيت کريدور شمال –جنوب ( بندر شهيد رجايي) قرار گرفته و اين بندر مقام اول ترانزيت و جابجاي کالا در سطح کشور را به عهده دارد .

به گفته وي؛اگر چنانچه اهداف ايجاد مناطق را در جلب سرمايه، اشتغال، و بسترسازي براي انتقال تکنولوژي درکشور در نظر بگيريم اين مهم بدون استفاده از رويه ترانزيت کالا ميسر نمي شود.

به گفته وي؛ يکي از امتيازها و جاذبه مناطق ويژه براي سرمايه گذاران امکان ورود کالاها از خارج کشور و يا کالاهاي وارداتي ازمناطق آزاد تجاري – صنعتي کشور به صورت ترانزيت خارجي است تا سرمايه گذاران وتوليدکنندگان در منطقه بتوانند با کمترين تشريفات اين قبيل کالاها را به منطقه وارد کنند .

سرپرست جديد منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس گفت:امروزه ترانزيت خارجي براي کشورها به يک صنعت بزرگ ارزآوري و اشتغال تبديل شده است و هر روزه افق هاي تازه اي از اين صنعت گسترش يافته و دامنه آن توسعه مي يابد.

به گفته وي؛رشد وتوسعه ناوگان زميني، هوايي،دريايي، ريلي و هم چنين توسعه راه ها و خطوط کشتي راني و غيره بدون رشد صنعت ترانزيت و ارتباطات امکان پذير نيست و تمامي اين فاکتورها ارتباط تنگاتنگي با يکديگر دارند./205

شناسه خبری: 3319

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟