پیشرفته ترین مرکز تولید مصنوعات چوبی در کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33090
ساعت 10:14 دوشنبه 8 تير 1394
گروه صنایع چوب کیش با برند تجاری "کیش چوب" در سال ۱۳۸۲ با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هدف بلند مدت تولید صنعتی و انبوه سیستم های آشپزخانه ، درهای ساختمانی و مبلمان خانگی آغاز به کار کرد.

بنیانگذاران شرکت، جزیره کیش را به دلیل موقعیت استراتژیک آن در منطقه برای پاسخگویی به نیازهای داخلی و نیز کشورهای منطقه برگزیدند و بزرگترین و پیشرفته ترین مرکز تولید مصنوعات چوبی را در منطقه خاورمیانه به مساحت بیش از200 هزار متر مربع برپا کردند.
شرکت کیش چوب دارای گواهینامه استاندارد بین المللی از TÜV آلمان است. کلیه محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای DIN and EN اروپا و با بهره گیری از جدید ترین فناوری و ماشین آلات مدرن آلمانی تولید می شود.
صنایع چوب کیش تنها تولیدکننده صنایع چوبی در خاورمیانه و آسیا است که موفق به دریافت جایزه بین المللی "عقاب طلایی" کیفیت و پرستیژ Eurpe 2010 از اسپانیا به خاطر مدیریت موفق و کارآمد، شده است.
همچنین ۲ سال پیاپی در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ به عنوان برترین تولید کننده کابینت در کشور شناخته شده است و لوح زرین و تندیس بلورین برترین تولیدکننده را از نمایشگاه بین المللی HOFEX دریافت کرد.
در خصوص فعالیت های این شرکت با آقای بزرگی مدیر این کارخانه در کیش گفت و گو کردیم. 

ابتدا درباره فعالیت های این شرکت توضیحاتی ارائه فرمایید؟
شرکت کیش وود بزرگترین شرکت صنایع چوب خاورمیانه است که کارخانه آن در شهرک صنعتی شماره 5 جزیره کیش واقع شده است.
شرکت کیش چوب با توجه به ماشین آلات مدرنی که دارد توانسته در راستای تولید انواع و اقسام مصنوعات چوبی در حد کشورهای اروپایی به تولید ادامه دهد.

چه تعداد نیرو در این کارخانه مشغول به کار هستند؟
در حال حاضر پرسنل کارخانه و  شرکت هستند ـ به استثنا دفاتر مرکزی و پیمانکاران و پرسنل مربوط به حمل و نقل ـ به صورت مستقیم حدود 320 نفر است و حدود 60 تا 70 نفر هم در دفتر مرکزی این شرکت شاغل هستند.  حدود 200 پیمانکار نیز با این شرکت همکاری دارند. این کارخانه 200 هزار متر مربعی بالغ بر 70 هزار مترمربع سالن مسقف دارد که شامل 4 سالن اصلی و یک سالن متال برای تولید است.

حجم سرمایه گذاری در این شرکت چقدر بوده است؟
حجم سرمایه گذاری چون به سال های قبل برمی گردد دقیق نمی توانم عددی اعلام کنم ولی الان کسی بخواهد چنین کارخانه ای بسازد حدود 400 ملیارد تومان باید هزینه کند.

ماشین آلات شما کجایی است؟
ماشین آلات عمدتا هومگ آلمان هستند که از بهترین ماشین آلات مورد استفاده در این صنعت در دنیا است.

چالشهای عمده شما در این حرفه چیست؟
بیشترین چالش یک تولید کننده در این شغل عدم برابری دلار است. حمایت های گمرکی نیز ضعیف است که دولت در این زمینه باید بیشتر تولیدکننده ها را حمایت کند. این تولیدکنندگان هستند که سرمایه گذاری و اشتغال زایی می کنند اما کمتر حمایت می شوند.

آیا شرکت شما کاملا خصوصی است؟
بله شرکت ما کاملا خصوصی است و سهامی خاص است.

مواد اولیه محصولات را از کجا وارد می کنید؟
مواد اولیه عمدتا از شرکت های ایتالیایی و اروپایی تامین می شود. بخشی هم  از شرکت های تجاری منطقه ای تأمین می شود. شرکت کیش چوب در بخش ارزش افزوده وضعیت خوب و مطلوبی دارد که حتی ذره ای از ورقه های MDF  که به محصول تبیدل می شود دور ریخته نمی شود و قطعات کوچک چوبی کوچک باقیمانده از طرح ها به قطعات دیگر تبدیل شده و در سایر موارد به کار برده می شوند.

آیا صادرات محصول هم دارید؟
در حال حاضر به سلیمانیه عراق محصولات خود را صادر می کنیم.

در ایران چند نمایندگی و توزیع دارید؟
در ایران حدودا 30 نمایندگی در سراسر کشور داریم.

میزان تولیدات در سال چقدر است؟
ما تقریبا در شرایط خيلي خوب بخواهيم كار كنيم چیزی بین 10 تا 15 آشپزخانه در روز می توانیم تولید کنیم و چیزی حدود 300 تا 400 آشپزخانه در ماه.

اگر تحریم ها برداشته شود چه تاثیری بر روی کار شما می گذارد؟
قطعا در زمینه واردات مواد اولیه و مبادلات بانکی و ارزی روند بهتری را شاهد خواهیم بود.
موج سرمایه گذاری ها و سفارشات جدید در ایران به شرکت ما هم خواهد رسید و قطعا فروش محصولات نیز طبعا بالا خواهد رفت.

منطقه آزاد كيش چقدر از شما حمایت می کند؟
مشکل خاصی وجود ندارد. همه گونه حمایتی از سوی این سازمان انجام شده است. در خصوص موارد گمرکی هم چندان مشکلی نیست. چون تولیدات این شرکت به خارج از جزیره ارسال می شود مسئله خاصی با سازمان های مربوطه نداریم.
فقط در زمینه ورود لوازم یدکی برای ماشین آلات مشکل وجود دارد. چون برخی لوازم یدکی برای برخی دستگاه های دیگر مشابهت در کاربرد دارند شرکت های اروپایی همکاری نمی کنند.

آیا همه بخش های تولیدی این شرکت در جزیره کیش است؟
بله جزء معدود شرکت هایی در این رشته هستیم که کار را به صورت فینیشینگ تولید می کنیم. کلیه محصولات نیز با رعایت استانداردهای اروپا بسته بندی می شود.

گفتگو: میثم غلامی
منبع: ماهنامه آغاز

شناسه خبری: 33090

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو