اجرای طرح جامع با برند جهانی "گردشگری حلال" در کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32946
ساعت 15:03 دوشنبه 25 خرداد 1394
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای طرح جامع با برند جهانی گردشگری حلال خبر داد.

به گزارش فرینا، علی اصغر مونسان در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : ورود گردشگران به جزیره کیش سالانه به یک میلیون و 800 هزار نفر می رسد که با اجرای طرح جامع باید به شش میلیون نفر گردشگر  شامل 4.5 میلیون نفر مسافر هوایی و یک و نیم میلیون نفر گردشگر دریایی برسد. 

جزایر هندورابی ، فارور و فارورگان به محدوده این منطقه افزوده شده و قرار است جزایر فارور و فارورگان میزبان طرح های خالص گردشگری شود.  

طرح جامع توسعه گردشگری هندورابی هم اجرا می شود که ظرفیت منحصر بفردی برای خدمات گردشگری دارد و حدود 2 هفته پیش عملیات تجهیز کارگاه آغاز شده است و برای ساخت بندرگاه در این جزیره برنامه ریزی کردیم. 

وی گفت : جزیره فارور هم جزو بی نظیرترین و بکرترین عرصه های گردشگری است  و همه مسایل زیست محیطی رعایت شود و منظر و سیمای کاملل بکر و دیدنی آن را حراست می کنیم و اکوتوریسم توسعه می یابد ،  استفاده از آسفالت نداریم و این جزیره مسطح است و مداخله زیست محیطی نخواهیم داشت.

جزیره هندورابی، قطب سرمایه گذاری خلیج فارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جزیره هندورابی با تاکید بر حفظ محیط زیست این جزیره قطب سرمایه گذاری خلیج فارس می شود و بر اساس طرح توسعه کیش، توسعه هندورابی سرعت می گیرد. 

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت : طرح جامع این جزیره با هدف استفاده مناسب محیطی از زمین با بهترین و بیشترین بازدهی اقتصادی تهیه شده است تا کمترین بار منفی بر محیط زیست را داشته باشد. 

این جزیره با قرار گرفتن در بستر طبیعت دریایی آرام و زیبا، ویژگی های پهنه جنوبی ایران را بازنمایی می کند و پذیرای گردشگران و توسعه صنعت گردشگری خواهد بود.

احداث  فرودگاه، بندرگاه، هتل و اسکله از جمله عملیات عمرانی این جزیره است که با تاکید برپایداری محیط زیست وحفظ ویژگیهای طبیعی منطقه انجام می شود.

طرح بسیار بزرگ بهنام- باغ راه ایرانی نیز شامل فضاهای تفریحی با المان های فرهنگی - اسلامی است که این باغ راه در سطح 200 هزار مترمربع در 22 هکتار زمین ایجاد شده و فضاهای آن از قابلیت فرهنگی و اقتصادی برخوردار و تقریبا آماده بهره برداری است.



شناسه خبری: 32946

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو