تلاشها براي رونق بيشتر گردشگري در جزيره کيش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32809
ساعت 15:39 پنج‌شنبه 14 خرداد 1394
جزیره کیش برای افزایش جذب گردشگرانی که بیشتر در تعطیلات نوروز، تعطیلات رسمی و جشنواره تابستانی به کیش سفر می کنند، همه ساله برنامه ریزی های خاصی را پیش بینی می کند.

سازمان منطقه آزاد کیش با یک تجربه 17 ساله سالانه جشنواره های متعددی برگزار می کند که مهمترین و طولانی ترین آن جشنواره تابستانی است و معمولا از نیمه خرداد تا پایان شهریور در کیش برپا می شود .
مسئولان این سازمان امیدوارند در جشنواره هجدهم با بهره گیری از تجربیات گذشته بتوانند با نوآوری و جذابیت بهتری، مسافران را به این جزیره جذب کنند.
رئیس هیئت مدیره جامعه بازاریان کیش می گوید: برای اینکه جشنواره های تابستانی با قدرت و قوت، مفرح و شاد و مخاطب پسند برگزار شود، باید اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شود.
سادات نجفی می افزاید: سالها قبل چند دوره برگزاری جشنواره تابستانی برون سپاری شد اما در حال حاضر بازهم سازمان منطقه آزاد کیش متولی برگزاری آن است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش می گوید: برای جذب گردشگر داخلی و خارجی باید سفر جالبی را برای آنان رقم بزنیم و این سفر باید از ویژگی های نوین برخوردار باشد که مسافران در مناطق دیگر کشور با آن روبرو نشده باشند.
محب خدایی با اشاره به پرواز روزانه بیش از 70 هواپیمای مسافری به فرودگاه کیش می گوید: بزودی پرواز چین، عراق و برخی کشورهای دیگر راه اندازی می شود تا مسافران خارجی بیشتری به این جزیره سفر کنند.
وی اضافه می کند: پرواز ترکیه هم از پارسال در کیش راه اندازی شده است .
براساس آمار غیررسمی حدود 15 درصد گردشگران کیش ، گردشگران خارجی هستند.
به گفته کارشناسان، توجه به این نکته هم قابل تامل است که وقتی هزینه های سفر به کیش زیاد باشد، هرچقدر هم جشنواره ها جذاب باشند، انگیزه قوی برای سفر به کیش وجود نخواهد داشت .
خلیلی دبیر جامعه بازاریان کیش یکی از دلایل کم رونقی گردشگری جزیره کیش را بهای بالای بلیط و هزینه های گزاف اقامت می داند و می گوید: بازارهای کیش سال به سال کم رونق تر می شود و بازاریان با مبالغ زیادی که در کیش سرمایه گذاری کرده اند از گردش مالی خود رضایت ندارند و در برخی ماههای سال، حتی درآمدها ،کفاف هزینه ها را نمی دهد.
سادات نجفی رئیس هیئت مدیره جامعه بازاریان می گوید: درصورتی که مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش به وعده خود مبنی بر پیش فروش بلیط های هواپیما به نصف قیمت عمل کنند، صنعت گردشگری این جزیره مرجانی رونق خواهدیافت چون با افزایش ورود گردشگران، تجارت و کسب و کار دراین جزیره بیش از پیش رونق می گیرد.
گفته می شود این امر راهکار خوبی برای جذب گردشگران باشد چون رقبای ترکیه ای و اماراتی به خوبی از آن برای جذب گردشگران ایرانی بهره برده اند.
یک و نیم میلیون گردشگر سالانه جزیره کیش را برای سفر انتخاب می کنند .
مسئولان سازمان منطقه ازاد کیش، افق جذب سالانه 4 میلیون و 500 هزار گردشگر را درسال برای این جزیره تا پنج سال دیگر ترسیم کرده اند، افقی که با افزایش خدمات پذیرایی،کاهش قیمت های سفرهای هوایی و جذابیت های سفر به این جزیره امکان پذیر است.

منبع: صدا و سیما 



شناسه خبری: 32809

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو