قشم میزبان مهربان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31945
ساعت 12:19 شنبه 8 فروردين 1394
قشم در بهار حیات مهربانانه آغوش به روی انبوه دوستدارانش گشوده است.

بزرگترین جزیره خلیج فارس اگرچه بایسته نام و با بضاعت  بی بدیلش، اما شایسته همت و اراده ساکنینش کلاه خدمت بر سرنهاده دوستداران پر شمار خود را به میزبانی نوروز 94 گذاشته است.
چهره جزیره زیبای قشم درخشان تر به نظر می رسد چرا که یکی از دغدغه های هر ساله دوستدارانش رفع شده، نظافت و پاکیزگی محیط از بدیهیات زندگی شهریست  که قشم از نبود آن در رنج بود تذکر بی تعارف سال گذشته دبیر شورایعالی مناطق آزاد شاید راهگشای راه شد که گفت : شهر کثیف است....
خوشبختانه امروز وقتی پای گفت و گوی میهمانان نوروزی نشستم کمترین انتقاد از وضعیت نظافت شهری ابراز شد:
خانم ستاره سعادت از شیراز همراه پسرش در مسیر پارک زیتون به سمت میدان حافظ در حال قدم زدن است می گوید به پیشنهاد پسرم که بارها  جزیره را دیده برای اولین بار به قشم سفر کرده ام، وقتی جاذبه های جزیره را جویا  شدم بی درنگ گفت : دلفین ها ی جزیره هنگام عالی بود، جزایر ناز یکی دیگر از زیبایی های منحصر بفرد جزیره است که این بانوی میانسال فارس را خشنود ساخته و از میان مراکز متعدد خرید بازارهای درگهان وجه دیگری از علائق یک خانم ایرانی را پوشش داده است .
خانم سعادت از من خواست یک پیشنهاد را از طرف ایشان به نظر مسولین برسانم: آب و هوای قشم، چشم انداز دریا، پاکیزگی محیط را با فضا سازی های مناسب برای اسکان طبیعی میهمانان تکمیل کنید جمع زیادی هستند که استفاده از هوای پاک و مناظر چشم نواز طبیعی قشم را بر بهترین هتل ها و اماکن اقامتی ترجیح می دهند.
جزیره قشم با داشتن چشم اندازهای منحصر بفرد طبیعی، تاریخی و جغرافیایی همه ساله پذیرای جمع پر شماری از میهمانان نوروزی است.
علی بهنام بازنشسته شهربانی از کرج 5 سال متوالی است که سال را به  دیدار دریا ، دولفین و حرا تازه می کند از نگاه این هموطن سردو گرم چشیده همه چیز زیباست و در قدردانی سخاوتمند نشان می دهد می گوید با حاج خانم برای گردش و استفاده از ویژگی های ناب جزیره آمده ایم. آقای بهنام همچنین از انتقال آسان و سریع خودرو شخصی اش به جزیره بسیار ابراز رضایت کرد.
شکوفه کریمی با همسر و فرزندان خردسال از کرمان، قشم را مکان مناسبی برای تعطیلات نوروزی تشخیص داده اند. دومین بار است که به قشم سفر می کند یک هفته اقامت و حضور در بازارها و استفاده از دریا را در برنامه دارد.
آقای فاتح هموطن مشهدی  روز عید را درقشم گذرانده و اقامت 5 روزه در جزیره را در برنامه دارد ساحل طلائی ، دره ستارها و دلفین ها را دیده اند . خانم فاتح  پیشنهاد داد پاساژ ها بر اساس نوع جنس تفکیک شود: پاساژ کفش و کیف، پاساژالبسه – لوازم خانگی و ...  ، دختر خانواده منبع های آب شیرین و حمام را خیلی خوب و مایه آسایش مسافران دانست .
در گوشه ایی از فضای سبز نخل زرین بگو و بخند سفره رنگین و بوی قورمه سبزی تازه توجه هر بیننده ای را جلب می کند به جمع 30 نفره این میهمانان نزدیک شدم ابتدا به شوخی و خنده هرکدام را به عنوان مسوول گروه معرفی کردند اهل اصفهان هستند از ورود آسان و بی دردسر با وسیله شخصی بسیار راضی هستند. تماشای دلفین ها و جنگل های حرا خیلی برایشان جالب توجه بوده خانم ها چند پاساژ درگهان و بازار قشم را به عنوان مراکز مناسب و ارزان و یکی از پاساژهای درگهان را همسان با شهرستان ها اعلام کردند!
وقت خداحافظی خانم میانسالی که روی نیمکت مشغول صرف نهار بود مرا صدا زد و گفت می خواهم از رسیدگی مسولین، پاکیزگی شهر و به خصوص نظافت سرویس های بهداشتی تشکر کنم و خواهش کنم وضعیت  سرویس های بهداشتی ورودی اسکله لافت هم رسیدگی شود....
جزیره قشم با داشتن چشم اندازهای منحصر بفرد طبیعی، تاریخی و جغرافیایی همه ساله پذیرای جمع پر شماری از میهمانان نوروزی است.




شناسه خبری: 31945

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو