آمادگی کیش برای پذیرش 300 هزار مسافر نوروزی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31776
ساعت 11:20 چهارشنبه 27 اسفند 1393
در آستانه تعطیلات نوروزی، سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی خود را برای پذیرش 300 هزار مسافر نوروزی اعلام کرده است.

سازمان منطقه آزاد کیش به منظور برخورداری همه ایرانیان از مزایای جزیره کیش، کمپین‎هایی را برای اقامت دو تا سه شب آنها تدارک دیده و آمادگی خود را برای پذیرش 300 هزار مسافر نوروزی اعلام کرده است.
مرتضی بلوکی، مشاور مدیرعامل سازمان منطقه‎آزاد کیش، در گفت‎وگو با خبرنگار مارین‎تایمز با اشاره به تلاش‎های شبانه‎روزی روابط عمومی و همچنین معاونت گردشگری این سازمان برای برگزاری مراسم نوروز، اعلام کرد: سازمان منطقه آزاد کیش برای پذیرایی از 300 هزار مسافر نوروزی و استقبال از 10 هزار خودروی ورودی به این جزیره اعلام آمادگی کرده‎ که با تشکیل ستاد راهبردی و هماهنگی با نیروی انتظامی تدارکات مفصلی برای این ایام برنامه‎ریزی کرده است.

کیش صرفا متعلق به ثروتمندان نیست
 بلوکی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تحقق شعار «جزیره کیش، متعلق به همه ایرانیان است» و از بین بردن عقیده‎ای که می‎گوید کیش صرفا متعلق به ثروتمندان است، کمپین‎های اقامتی در این جزیره راه‎اندازی کرده که همه مسافران ورودی به این جزیره می‎توانند دو تا سه شب در آنجا اقامت داشته ‎باشند؛ اما به دلیل ترافیک مسافری در این جزیره و به منظور بهره‎مند شدن همه مسافران از این ساختار، هر مسافری پس از سه شب باید این کمپین‎ها را تخلیه کند تا برای استفاده گروه دیگر آماده شود.
وی با اشاره به برنامه‎های متعدد منطقه آزاد کیش برای نوروز اعلام کرد: در شش روز نخست نوروز به دلیل مقارن شدن با ایام فاطمیه، برنامه‎های این سازمان منطبق با این مراسم خواهد بود؛ اما پس از آن برنامه‎های ویژه و شاد تدارک دیده شده است.
مشاور مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: در نوروز  گذشته به دلیل توفانی بودن دریا بسیاری از مسافران در همان بندر لنگه ماندند و نتوانستند از راه دریا به جزیره کیش برسند، به همین دلیل پیش‎بینی می‎کنیم در نوروز 94 میزان استقبال گردشگران به این جزیره بیش از سال گذشته باشد.
وی در خطاب به مسافران نوروزی جزیره کیش با اشاره به اینکه «بعضی‎ها گمان می‎کنند سفر زمینی به کیش بسیار راحت است»، تصریح کرد: به دلیل حجم بالای کالای وارده به این منطقه و همچنین تعداد زیاد مسافران نوروزی و تأمین مایحتاج کیشوندان و مسافران، تأمین تدارکات این کارها از 20 روز پیش آغاز شده و برای عدم تداخل ماشین‎های وارده و کالاهای وارده به این جزیره تدابیری اندیشیده شده است؛ اما علیرغم این تدابیر از مسافران گرامی تقاضا داریم تا در هنگام ورود به جزیره، سعه صدر و صبوری پیشه کنند تا کارهای ورود و اقامت آنها به‎خوبی انجام شود.
این مقام مسؤول تصریح کرد: خودروهای مسافران در زمان ورود به این منطقه یک برگه و دفترچه رهنما دریافت می‎کنند که همه مقررات راهنمایی و رانندگی، اطلاعات، شماره‎های تماس، طرح ترافیک، مکان‎ها و.. را شامل می‎شود و می‎تواند به آنها کمک کند.

رالی تور
بلوکی با اشاره به اینکه مسافران می‎توانند در «رالی تور» کیش شرکت کنند، یادآور شد: شركت كنندگان در جشنواره بهاری رالی تور خانواده كیش از مزایایی همچون معافیت پرداخت عوارض ورود خودرو، دریافت 20 تا 50 درصد تخفیف خرید و دریافت 50 درصد هزینه برخوردار می‎شوند.
وی افزود: به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، شركت‎كنندگان در جشنواره بهاری رالی تور کیش از پرداخت یك میلیون ریال عوارض ورودی خودرو به جزیره کیش معاف هستند، همچنین جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نیز برای دارندگان کارت رالی کیش سپه در قالب تخفیف‎های ویژه صندوقچه گردشگری کیش، ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف کالا و پوشاک در نظر گرفته است.

قیمت تورها و بلیت‎ها را رصد می‎کنیم
مشاور مدیرعامل منطقه آزاد کیش درباره قیمت هتل‎ها و بلیت‎های پروازی به کیش گفت: بازرسان منطقه آزاد کیش، بازرگانان، بازاریان، هتلداران و .. بسیج شده و مادام قیمت تورها و بلیت‎ها را رصد می‎کنند تا اگر گرانی و تغییر قیمت در آنها صورت گرفته بود، با آن برخورد کنند.
وی اعلام کرد: قیمت‎ها در جزیره کیش تحت نظارت سازمان است؛ اما خارج از آنجا به سازمان منطقه آزاد کیش مرتبط نیست، زیرا گاهی چارترکننده‎ها در قیمت‎ها دخالت کرده و آن را تغییر می‎دهند.

منبع: مارین تایمز



شناسه خبری: 31776

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو