ایجاد سایت صنایع دریایی در منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31735
ساعت 11:20 يکشنبه 24 اسفند 1393
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ایجاد سایت صنایع دریایی در محدوده منطقه خرمشهر در حال مطالعه اولیه و مکان یابی است و برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دریایی مهیا خواهد شد.

اسماعیل زمانی اظهار کرد: واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات یدکی به منظور فعالیت صنعتی در منطقه آزاد اروند از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف است وی گفت: امکان صادرات کالاهای تولید‌ شده در منطقه به سایر نقاط کشور از طریق مرز شلمچه، راه آهن، خرمشهر - بصره، راه آبی اروندرود و بندر خرمشهر و دسترسی به خلیج فارس و آب‌های آزاد از طریق اروند‌رود از مزایای این منطقه برای سرمایه گذاری صنعتی است.
زمانی اتصال به شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و شبکه ریلی سراسر کشور از طریق ایستگاه راه‌آهن - خرمشهر، وجود بندر خرمشهر به عنوان دومین بندر کانتینری کشور و بندر آبادان در محدوده منطقه، نزدیکی به بندر امام خمینی(ره) و داشتن فرودگاه بین‌المللی فعال با پروازهای منظم داخلی و خارجی را از دیگر مواردی دانست که برای سرمایه گذاری در این منطقه مورد توجه است.

معافیت مالیاتی برای فعالیت‌های اقتصادی به مدت 20 سال
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در عین حال بیان کرد: اتصال به شبکه سراسری برق، بهره‌مندی از آب شیرین و اراضی گسترده در سطح منطقه و معافیت مالیاتی برای کلیه فعالیت‌های اقتصادی به مدت 20 سال از تاریخ بهره‌برداری از دیگر مزایایی است که می توان با سرمایه گذاری در این منطقه به آن دست یافت.
وی یادآور شد: آزادی مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی به هر میزان از درصد سهام در این منطقه وجود دارد.
زمانی با بیان اینکه این منطقه دارای موقعیت و مزایای طبیعی بسیار مناسبی جهت فعالیت صنایع مربوط به کشتی‌سازی، تاسیسات و سازه‌های دریایی است، اظهار کرد: پروژه عظیم ساخت سکوهای حفاری دریایی توسط شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر و تعداد زیادی واحد‌های کشتی‌سازی و شناورسازی در حال تولید و فعالیت هستند.
وی همچنین با بیان اینکه با وجود ذخایر نفتی در نزدیکی منطقه و پالایشگاه بزرگ آبادان و وجود پتروشیمی می‌توان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین صنایع پایین‌دستی آنها سرمایه‌گذاری کرد، گفت: هم‌اکنون تعدادی از صنعتگران در این زمینه مشغول فعالیت هستند و در این راستا منطقه آزاد اروند پس از بررسی‌های زیست محیطی و زیرساخت‌ها اقدام به ساخت شیمی‌شهر جهت فعالیت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی کرده است.



شناسه خبری: 31735

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو