آخرین شورای اداری خرمشهردر سال ۹۳ برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31699
ساعت 09:18 شنبه 23 اسفند 1393
با حضور مسئولان خرمشهری و مینوشهری، آخرین شورای اداری شهرستان خرمشهر در سال ۹۳ در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی که یکی از سخنرانان این جلسه بود، پروژه های در نظر گرفته را برای خرمشهر مهم برشمرد و افزود: مسئولان استانی، پروژه های مهمی برای خرمشهر در سال جدید در نظر گرفته اند.
عبدالله سامری در این خصوص تصریح کرد: امیدواریم سال جدید مسئولان با جدیدت هرچه تمام تر برای خرمشهر خدمت کنند و شاهد عملیاتی شدن این پروژه در شهرستان باشیم.

لوازم پزشکی خریداری شده به بیمارستان خرمشهر تزریق شود
عبدالله سامری از خرید لوازم پزشکی خریداری شده با دستور وزیر بهداشت در تهران برای بیمارستان ولی عصر خرمشهر خبر داد و گفت: در بخش سلامت لوازم پیشرفته پزشکی از سوی وزیر بهداشت کشور برای بیمارستان ولی عصر خرمشهر خرید شده است که امیدواریم هر چه سریعتر این لوازم مورد نیاز پزشکی به بیمارستان این شهر تزریق شود.
وی در بخشی دیگر از سخنانش ابراز امیدواری کرد که مناطق محروم و حاشیه نشین خرمشهر از جمله جاده کارون و روستاهای منیعات معابر آنها در سال جدید ۹۴ نیز آسفالت شوند.

بیش از سه هزار شهید خرمشهری در هشت سال دفاع مقدس
سید رضا حسینی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرمشهر نیز به آمار بیش از سه هزار شهید خرمشهری اشاره کرد و گفت: رسیدگی به خانواده های معظم شهدا به تنهایی وظیفه بنیاد شهید نیست بلکه تمامی ارگانها و سازمانها می بایست خدمات شایانی به این قشر بزرگ و با ارزش جامعه داشته باشند.
وی از وضعیت نابسامان گلزار شهدای این شهر انتقاد کرد و خطاب به شهردار خرمشهر که وی نیز در جلسه حضور داشت خواستار ساماندهی این گلزار شد.
حسینی از برگزاری اولین یادواره فرماندهان شهید خرمشهری در بیست و پنجم ماه جاری در خرمشهر خبر داد و افزود: اولین یادواره فرماندهان شهید خرمشهری در ۲۵ اسفندماه در خرمشهر برگزار خواهد شد.
وی افزود: این جشنواره با مشارکت هیأت رزمندگان اسلام، منطقه آزاد اروند و بنیاد شهید خرمشهر انجام خواهد شد.

یک میلیون مسافر ایرانی و عراقی از مرزهای خرمشهر تردد کردند
فرمانده نیروی انتظامی خرمشهر از تردد بیش از یک میلیون مسافر در سال ۹۳ بین ایران و عراق خبر داد.
سرهنگ نادر سهیلی عنوان کرد: این ترددها از مرز خاکی شلمچه و نیز مرز دریایی انجام شده است.
سرهنگ نادر سهیلی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خرمشهر نیز در سخنانی از آمار ۱۱ تصادف با ۱۲ فوتی در سال ۹۳ خبر داد و گفت: سرعت غیر مجاز و رعایت نکردن اصول ایمنی از عوامل بروز این گونه حوادث در خرمشهر بوده است.
وی با انتقاد از وضعیت جاده خرمشهر آبادان از شهرداری خواست تا هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی این جاده که خود سببی در تصادفات شده است اقدام کنند.
سهیلی تصریح کرد: هم سطح بودن جدول با جاده این مسیر باعث شده که در برخی موارد خودروها از لاین خود منحرف شوند که لازم است ارتفاع جدول از وضعیت کنونی مرتفعتر شود.

۱۰۰ چادر ویژه مهمانان نوروزی در خرمشهر تدارک دیده شده است
محمد حویزاوی شهردار خرمشهر نیز از تدارک بیش از یک صد چادر ویژه مهمانان نوروزی در این شهرستان خبر داد و افزود: نمازخانه های ثابت و نیز نمازخانه های سیار در پارک ها و همچنین ساماندهی سرویس های بهداشتی و افزایش آنها از برنامه ها آماده سازی ویژه مهمانان نوروزی در خرمشهر است.
شهردار خرمشهر به بخشی فعالیت انجام شده در سال ۹۳ نیز اشاره کرد و گفت: سامان دهی مبلمان شهری، بهسازی و ساماندهی پیاده روها، نصب تابلوهای جهت نما برای راهنمایی بهتر مهمانان، روشنایی معابر و پارک ها، استفاده از مصالح با کیفیت در عمران شهری، آسفالت تمامی معابر اصلی و فرعی این شهر از برنامه ها و پروژه های مهمی بود که در سال ۹۳ به انجام رسید.

پروژه لایروبی اروند رود در سال جدید عملیاتی می شود
فرماندار خرمشهر در پایان جلسه شورای اداری این شهرستان در جمع بندی این جلسه از پروژه های کلان در سال ۹۳ خبر داد و گفت: مهمترین پروژه ای که می تواند منطقه و کشور را متحول کند؛ لایروبی اروند رود است که در سال ۹۴ عملیاتی خواهد شد.
ولی الله حیاتی افزود: راه آهن خرمشهر به بصره نیز که تاکنون به دلایلی متوقف شده بود از سال جدید نیز قرار است به مرحله اتصال به راه آهن بصره برسد و این نیز  اقتصاد و گردشگری این منطقه را متحول تر خواهد کرد.
فرماندار خرمشهر پروژه های کلان دیگر را در بهسازی و چند بانده کردن جاده های خروجی خرمشهر به اهواز برشمرد و گفت: طرح تعریض و چند بانده کردن جاده امام صادق و دیگر جاده های خروجی خرمشهر به اهواز نیز از برنامه های مهم در سال جدید خواهد بود.
حیاتی در بخشی دیگر گفت: سال ۹۳ در زمینه توسعه سالی مهم و خوب برای خرمشهر بود ولی افق های مثبتی برای سال ۹۴ پیش بینی شده است.
وی در بحث استقبال از کاروانهای راهیان نور و همچنین مهمانان نوروزی نیز گفت: تلاش خواهیم کرد که از تمامی ظرفیت های کاروانان راهیان نور در خرمشهر استفاده شود.
حیاتی افزود: بیش از یک هزار و پانصد غرفه در خرمشهر به منظور فروش مواد غذایی و سوقات به راهیان نور در نظر گرفته شده است و دست فروشان نیز امسال از کنار مسجد جامع به حاشیه رودخانه کارون منتقل خواهند شد.
فرماندار خرمشهر در پایان خدمت به خانواده شهدا را از امور مهم برشمرد و افزود: همه دستگاه ها با تمام توان به خدمت خانواده شهدا گام بردارند و فقط منتظر فعالیت های بنیاد شهید در این شهرستان نباشند چرا که شهدا بر گردن تمام ما مسئولان حق دارند.
سال ۹۳ در خرمشهر در شرایطی رو به پایان است که نیمه دوم این سال با تغییر مدیریت این شهر و سپرده شدن آن به فرماندار جدید باعث شد به نحوی مسئولین ادارات با نظمی بیشتر نسبت به سالهای گذشته فعالیت کنند که با این امر متوجه ارزش مدیریت و نظارت خواهیم شد، امید است سال جدید خرمشهر را به درجه تحول و جایگاه مهم آن که در گذشته های دور داشت برگرداند.

منبع:مهر




شناسه خبری: 31699

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو