پهلوگیری کشتی‌های پهن‌پیکر در بندر چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31686
ساعت 10:09 چهارشنبه 20 اسفند 1393
آخرین وضعیت چهار پروژه کلان و تاثیرگذار در مسیر توسعه سیستان و بلوچستان از جمله راه آهن و گاز در آخرین جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان در سال‌جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آخرین جلسه شورای اداری سال 93 در روزهای آخر سال‌ جاری با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه‌های کلان استان و بررسی موانع فراروی آنها در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.
در این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد توسط مدیران، استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بحث گردشگری باید بیش از پیش تلاش کرد تا واقعیت منطقه را به کشور معرفی کرد، توجه به صنعت گردشگری از صنعتی شدن خود استان هم ارزشمندتر است زیرا بار فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را با هم به دنبال دارد.
علی اوسط هاشمی افزود: همه باید به سمت استقبال از مسافران نوروزی رفته و خود را میزبان بدانیم و تمام مهمانسراها و مکان‌های اقامتی را برای ورود آنها مهیا کنیم، همه باید در این مسیر نقش ایفا کرده و سهمی را از آن خود بدانیم.
وی ادامه داد: هیچ صنعتی مانند گردشگری اشتغالزایی متنوع به دنبال ندارد، صنعت گردشگری اکثر تحصیل‌کردگان دانشگاهی را فعال می‌کند.
استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: باید مردم سایر استان‌ها را برای ورد به این منطقه در ایام نوروز تشویق کنیم، باید نگاه به این استان را تصحیح کنیم زیرا نگاه ما تغییر رویکرد از فاز امنیتی به توسعه‌ای و اجتماعی است.
این مسئول با اشاره به اینکه به مشارکت بخش خصوصی در این زمینه نیازمند هستیم، ادامه داد: باید برای توسعه استان غیرانتفاعی اندیشیده و در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران ارفاق کنیم و مالیات‌ها را تا 50 درصد تخفیف دهیم.
وی تاکید کرد: باید همه تلاش کنیم مسیر را برای سرمایه‌گذاری منطبق با گردشگری فراهم کنیم.
هاشمی با بیان اینکه امسال از نظر اعتباری وضعیت مالی سیستان و بلوچستان خوب است، گفت: تخصیص صددرصد اعتبارات امسال نشان از توجه دولت به این منطقه دارد.
وی ارزیابی دولت را از عملکرد یک ساله سیستان و بلوچستان مثبت ارزیابی کرد و افزود: هم‌اکنون شرایط برای فرصت‌سازی استان مهیاست و باید با تدبیر و اندیشه خوب برای توسعه منطقه طرح‌های مختلف را ارائه کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان از تصویب طرح بین‌المللی شدن فرودگاه چابهار خبر داد و افزود: مقرر شده ‌350 هکتار از اراضی در اختیار نیروی هوایی به نام دولت برای فرودگاه چابهار به منطقه آزاد واگذار تا اقدامات بین‌المللی شدن آن انجام شود تا درآینده‌ای نه چندان دور شاهد فعالیت فرودگاه بین‌المللی چابهار باشیم.

سال آینده سال کارگاهی شدن سیستان و بلوچستان است
هاشمی افزود: سال آینده این استان به کارگاهی برای سازندگی مبدل خواهد شد که این مهم قطعا در ایجاد اشتغال برطرف شدن بسیاری از مشکلات ناشی از بیکاری موثر خواهد بود.
وی توسعه سیستان و بلوچستان را نیازمند همکاری و همراهی فرابخشی همه دستگاه‌ها و ادارات عنوان کرد و گفت: هر مدیر باید اولویت اداره و سازمان خود را تعریف کرده و 70 درصد وقت خود را برای آن اولویت قرار دهد تا زودتر به نتیجه بهتر دست یابیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فراخوان جذب نیروهای شرکت کننده در آزمون سال‌های 91 و 92 ادارات به تعداد 528 نفر داده شده، پرونده‌ها باید بازنگری و مورد بررسی قرار گیرد و مجوز استخدام آنها صادر شود تا 528 جوان با استخدام در ادارات و سازمان‌ها به آینده امیدوارتر شوند.
این مسئول از ادارات و دستگاه‌های مختلف استان که پروژه‌هایی کلان دارند به گونه‌ای که ردیف ملی برای آنها مشخص شده، خواست تا میزان اعتبارات ملی که برای پروژه‌ها در سال‌جاری صرف شده را تا پایان هفته به ارائه کنند.
هاشمی ادامه داد: سال آینده تمام استان از شبکه دیجیتال بهره‌مند خواهد شد و مقرر شده بدهی تمام ادارات به شهرداری‌ها سندسازی شده و ظرف سه قسط سازمان برنامه‌ریزی‌ و بودجه واریز کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت شهرداری‌ها قابل قبول نیست باید بدهی واریز شود تا شهرداری‌ها بتوانند مشکلات مبلمان شهری و آسفالت را برطرف کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید براینکه پرداخت عوارض دولتی نیز باید مانند رفاهیات و معوقات در دستور کار ادارات قرار گیرد، افزود: نگاه ماه به دو موضوع آب و آموزش و پرورش جدی‌تر است.
این مسئول با اشاره به اینکه بستر توسعه استان برای سال 94 و برنامه ششم فراهم است، ادامه داد: بزرگترین پروژه‌های استان که گاز است از چهار ردیف بودجه مورد توجه قرار دارد.
وی پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر، آغاز اجرایی شدن عملیات آبیاری به وسیله لوله به مزارع سیستان و توجه به راه‌آهن از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در سال‌جاری برای توسعه استان است.

منبع:فارس




شناسه خبری: 31686

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو