مناطق آزاد کشور، برگزیدگان قرآنی خود را شناخت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31492
ساعت 06:40 شنبه 2 اسفند 1393
اولین دوره مسابقات سراسری قرآن مناطق آزاد کشور که طی ۲۸ و ۲۹ بهمن‌ماه به میزبانی چابهار برگزار شد، منتخبان خود را شناخت.

محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد تجاری ـ اقتصادی ، با اشاره به برپایی
آئین پایانی اولین دوره مسابقات سراسری قرآن مناطق آزاد کشور ، 29 بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی چابهار، از اعلام اسامی منتخبان این دوره از مسابقات خبر داد.

* اسامی منتخبان در بخش آقایان


*رشته قرائت ترتیل
وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 10 و 15جزء، حفظ کل و مفاهیم قرآن، اذان و کتابت قرآن برگزار شد که با حضور 110 متسابق همراه بود، عنوان کرد: در بخش آقایان در رشته قرائت ترتیل به ترتیب رضا صفدری از چابهار، امان‌الله قره‌خانی از ماکو و عمران جدگال از چابهار رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

*رشته قرائت تحقیق و حفظ 10جزء
پورمعین تصریح کرد: همچنین در رشته قرائت تحقیق هادی نگهدار از انزلی، محمدرضا عهدی از چابهار و ابوالفضل رضایی از ارس و در رشته حفظ 10 جزء مجتبی محمدرضایی از انزلی، معین قربانی از ارس و عبدالجلیل جهان‌دیده از چابهار مقام اول تا سوم را به‌دست آوردند.

*رشته حفظ 15 جزء

مسئول برگزاری اولین دوره مسابقات سراسری قرآن مناطق آزاد کشور ادامه داد: همچنین در رشته حفظ 15 جزء عبدالصمد پورمند از چابهار، مهیار فلاح پاک‌ دامن از انزلی به ترتیب حائز رتبه اول و دوم و داوود سیما چوتازهی از چابهار و علی پاینده از قشم به صورت مشترکاً رتبه سوم را کسب کردند.

* رشته حفظ کل  و مفاهیم قرآن کریم
وی عنوان کرد: در رشته حفظ کل قرآن کریم محسن حسن‌خواه از انزلی، محمد جوشق از قشم و ابومسلم تشر از چابهار و در رشته مفاهیم قرآنی نیز یحیی شمشیربند از چابهار، محمد عباسی‌قدیم از ارس و الیاس آستیاز از انزلی به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.

* رشته اذان و کتابت قرآن
پورمعین بیان کرد: در رشته اذان نیز علی فرج‌پور از ماکو به عنوان نفر اول، مرتضی خسروی از چابهار و حسن بغلانی از اروند به صورت مشترکاً به عنوان نفر دوم و علی صادقی از ارس نیز رتبه سوم کسب کردند. همچنین در رشته کتابت قرآن نیز نعمت قره‌خانی، میثم دولتی و مجتبی حقیقتیان مقام اول تا سوم را
به دست آوردند.

 

* اسامی برگزیدگان در بخش بانوان
*رشته قرائت تحقیق
دبیر شورای راهبردی قرآن کریم در مناطق آزاد تجاری ـ اقتصادی با تأکید بر اینکه اولین دوره این مسابقات طی دو روز رقابت از 28 تا 29 بهمن‌ماه به میزبانی منطظقه چابهار برگزار شد، اضافه کرد: همچنین در بخش بانوان نیز در رشته قرائت تحقیق نیز نجمه کارگر از ماکو، سیده محدثه موسوی از اروند و مریم سرمدی از قشم به عنوان مقام اول تا سوم معرفی شدند.

*رشته حفظ 10 جزء
پورمعین ادامه داد: در رشته حفظ 10 جزء نیز سیده عزرا جابری به عنوان رتبه سوم شناخته شد و هیئت داوران نیز در این رشته رتبه اول و دوم را حائز امتیاز لازم تشخیص ندادند.

*رشته حفظ 15 جزء
 همچنین در رشته حفظ 15 جزء مریم جاسمی از اروند، زهره پیرنیا از چابهار و نسیم آقایی از ارس نیز رتبه‌های اول تا سوم کسب کرده‌اند.

*رشته حفظ کل
مسئول برگزاری اولین دوره مسابقات سراسری قرآن مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه در رشته حفظ کل منتخب رتبه سوم از سوی هیئت داوران معرفی نشده است، گفت: در رشته حفظ کل قرآن نیز زهرا عساکره از اروند و راحله هادوی از چابهار رتبه اول و دوم را به‌دست آوردند.

*رشته قرائت ترتیل
همچنین در رشته قرائت ترتیل نیز نجمه کریمی‌صدر از چابهار، خاتون غشافیلی از اروند و مریم مؤمن از چابهار مقام اول تا سوم را به دست آورند.
*رشته مفاهیم قرآن
وی عنوان کرد: همچنین در رشته مفاهیم قرآن نیز ربابه درخشانی از ارس، لیلا علیزاده از ماکو به ترتیب حائزین رتبه اول ودوم مشخص شدند و منیژه آقایی‌جوان از چابهار و فریده جمالی از قشم مشترکاً رتبه سوم را از آن خود کردند.

*رشته کتابت قرآن
همچنین در رشته کتابت قرآن نیز فرناز اشتری از ارس، زهره پیرنیا از چابهار و نسیم آقایی از ارس به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.




شناسه خبری: 31492

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو