صادرات 5 ميليون تني از منطقه ويژه خليج فارس در سال 88

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3144
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته سرپرست منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس ميزان صادرات مواد فله معدني و فلزي از اسکله منطقه ويژه خليج فارس در سال 1388 ،حدود 5/5 ميليون تن بوده است .

به گزارش بنا(bena) مسعود هنديان با اعلام اين خبر افزود: دراسفندماه سال گذشته با پهلوگيري 10 فروند کشتي و بارگيري 604584 تن ما شاهد ثبت يک رکورد درسال 88 بوديم که با ثبت اين رکورد توانسته ايم از ظرفيت اسمي اسکله که 500 هزارتن در ماه است تجاوز کرده و جمع کل صادارت مواد فله را به حدود 5/5 ميليون تن در سال 88 برسانيم .

وي با اشاره به نقش مهم اسکله منطقه ويژه درصادرات و واردات مواد فله معدني و فلزي به تشريح مشخصات فني اسکله کنوني پرداخت و گفت: اين اسکله به طول 312 متر و به عرض 38 متر جهت پهلوگيري کشتي هايي با ظرفيت يکصد هزار تن ساخته شده و توسط پل دسترسي به طول 1685 متر و به عرض 8/13 متر به ساحل متصل شده است.

هنديان قطر حوزه چرخشي اين اسکله را 700 متر اعلام کرد و افزود: حدود 30 کيلومتر نوارنقاله ، ايستگاه قطار اختصاصي با کليه تجهيزات ، کنترول مرکزي اتوماتيک ، تاسيسات غبار رويي از ديگر مشخصات اسکله کنوني است.

وي خاطر نشان کرد: نظر به حجم فزاينده در جهت استفاده از امکانات و خدمات اسکله عمليات توسعه اسکله از 6 ميليون تن به 12 ميليون تن در سال بدست توانمند متخصصان و مهندسين ايراني مطالعه ، طراحي و در حال اجراست که عمليات شمع کوبي اسکله جديد در پايان سال 88 با اتمام رسيده است.

شناسه خبری: 3144

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟