سفرهاي نوروزي از مرز 113ميليون سفر بين استاني گذشت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3127
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رشد بي نظير آمار سفر از 27 اسفند تا روز دوازدهم فروردين 89 بيش از 113 ميليون نفر سفر بوده است که اين تعداد 20 درصد رشد مناسب را نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش بنا(bena) همچنين از اين تعداد سفر انجام شده قريب به 39 ميليون نفر شب اقامت در اماکن اقامتي شامل هتل ها، مهمانپذير و چادرهاي مسافرتي در کمپ ها که قابل شمارش بوده اند ثبت شده است، اين آمار بدون درنظر گرفتن اسکان در منزل اقوام و ويلاهاي شخصي بوده است.

پرتردد ترين استان ها تا 12 فروردين نيز به ترتيب استان مازندران، اصفهان، قم، مرکزي ،فارس و هرمزگان بوده است و استانهايي که از نظر اقامت بيشترين ميزان اسکان مسافرين نوروزي را به خود اختصاص داده اند به ترتيب استانهاي مازندران، فارس، هرمزگان، اصفهان، بوشهر و گيلان مي باشند، همچنين استان سيستان و بلوچستان بيشترين رشد ورود گردشگر را با 204 درصد نسبت به سال گذشته به خود اختصاص داد.

نظارت ها و بازرسي هاي ناظرين ستاد تسهيلات سفر هاي کشور در راستاي خدمت رساني به مردم شريف ايران خوشبختانه رضايت حداکثري مسافران را در برداشت. تعداد ناظرين در نظر گرفته شده جهت بازديد از تاسيسات گردشگري در نوروز89، 7366 نفر بود که نسبت به سال گذشته 5/2 برابر شده است و حدود 46 هزار بازديد تا 12 فروردين توسط ناظرين ستاد از مراکز اقامتي، رستورانها، مراکز پذيرايي بين راهي، دفاتر خدمات مسافرتي و مراکز اقامتي موقت و غيره در سطح کشور صورت پذيرفته است.

در راستاي نظارت هاي انجام شده تا تاريخ مورد اشاره از تاسيسات گردشگري 900 مورد تشويق واحدهاي فعال، 2300 مورد تذکر شفاهي به مراکز سهل انگار در ارائه خدمات به مسافران، 670 مورد اخطار کتبي به تاسيسات و موسسات گردشگري و 66 باب از واحدهاي مورد بازديد شامل 39 مرکز پذيرايي، 26 مرکز اقامتي و يک باب دفتر خدمات مسافرتي که با توجه به رعايت نکردن استانداردهاي لازم به صورت تعطيل و تعليق و يا لغو پروانه در آمدند.

590 مورد نيز تعداد شکايت واصله از مراکز اقامتي، پذيرايي و دفاتر خدمات مسافرتي و ساير تاسيسات گردشگري که از سوي مسافران به ستاد مرکزي تسهيلات سفرهاي کشور ارسال شده است که بيش از 80 درصد آن بررسي و منجر به جلب رضايت مسافران و گردشگران نوروزي گرديد.

ستاد تسهيلات سفرهاي کشور با برگزاري برنامه هاي فرهنگي در تعطيلات نوروز امسال سعي در معرفي آداب و رسوم و فرهنگ بومي استان ها را داشت و در اين راستا برگزاري 6400 ساعت جشن، جشنواره و مسابقه فرهنگي، 346 نمايشگاه صنايع دستي، 901 بازارچه سنتي و محل هاي عرضه ارزاق عمومي به مسافران را دستور کار خود قرار داد.

همچنين تعداد بازديد گردشگران از مراکز تاريخي، تفريحي و توريستي در 90 مرکز کشور (هر استان 3 مرکز) بيش از 19 ميليون و 900 هزار نفر بازديد صورت گرفته است که مجموعه تفريحي، توريستي نمک آبرود مازندران، حافظيه و تخت جمشيد فارس و ميدان نقش جهان اصفهان بيشترين بازديدکننده را به خود اختصاص داد.

در راستاي ارائه خدمات رفاهي مناسب به گردشگران نوروزي نيز ستاد تسهيلات سفرهاي کشور فعال نمودن 3676 تعداد جايگاه سوخت بصورت شبانه روزي، ايجاد 360 ايستگاه صلواتي و پذيرايي رايگان، هماهنگي درخصوص برپايي 4626 مکان اقامه نماز، فعال نمودن 3676 سرويس بهداشتي و 1163 حمام عمومي همگي از اقدامات اين ستاد مي باشد.

همچنين داير بودن 297 موزه فعال در نوروز و برپايي 679 سفره هفت سين در استان ها و شهرستان هاي مختلف از ديگر اقدامات ستاد تسهيلات سفر جهت ايجاد لحظات خوش و مفرح براي گردشگران بوده است.

شناسه خبری: 3127

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو