اولویت دولت بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی است

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بهره گیری از ظرفیت های دیپلماسی اقتصادی برای توسعه صادرات و انتقال فنآوری های نوین، از اولویت های دولت تدبیر و امید است.
به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، میر ابوطالب بدری در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر گیلان در رشت افزود: یکی دیگر از اولویت های سازمان توسعه تجارت ایران، گسترش همکاری با کشورهای دنیا بویژه همسایگان برای بی اثر کردن تحریم ها است.
وی تدوین راهبردها، استراتژی های اقتصادی و تجاری کشور به منظور اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی ، توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای جهان به ویژه همسایگان را از جمله اولویت های برنامه ریزی ها در حوزه اقتصاد و تجارت خارجی ایران ذکر کرد.
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: استفاده از ظرفیت های بین المللی و منطقه ای برای تعمیق روابط اقتصادی - تجاری و بی اثر کردن تحریم های ناجوانمردانه علیه نظام اسلامی از دیگر این اولویت ها محسوب می شود.
وی اضافه کرد: آموزش و اعزام رایزنان بازرگانی به کشورهای طرف تعامل اقتصادی با ایران، اعزام و پذیرش هیات های بازرگانی به بازارهای هدف ، شرکت در سمینارها و همایش های تخصصی و نیز حضور در نمایشگاه های تخصصی در همین راستا صورت می گیرد.
بدری، لایحه احیای شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی و تصویب و ارسال لایحه خروج از رکود از سوی هیات وزیران به مجلس شورای اسلامی را عامل موثری در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور عنوان کرد.
وی ادامه داد: احیای شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان ابزار حقوقی دولت در به فعلیت رساندن ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای دستیابی به جهش صادرات غیرنفتی کشور است.
معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برخی بی انضباطی ها در سیاست های پولی و مالی کشور در سال های گذشته گفت: بی ثباتی نرخ ارز، کاهش امنیت اقتصادی و بدنبال آن بروز رکورد تورمی از جمله مواردی بوده که ضرورت تهیه و تدوین این لایحه را اهمیت بخشید.

فرصت استثنایی برای صادرکنندگان در گیلان
استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران اظهار کرد: تولیدکنندگان، ایثارگران جبهه اقتصادی هستند از این رو باید تسهیلاتی برای این قشر فراهم کنیم و برای صادرکنندگان، در گمرک و مرز فرش قرمز پهن کنیم.
محمدعلی نجفی افزود: باید در حمایت از صادرکنندگان، از شعار بیرون بیاییم و برای موفق بودن در جبهه اقتصادی، به طور عملی از سرمایه گذار حمایت کنیم.
وی افزایش تولید و صادرات محصولات با کیفیت را بهترین راهکار برای مقابله با تحریم ها عنوان کرد.
نجفی خاطرنشان ساخت: تولیدکنندگان سال های سختی را پشت سر گذاشته اند اما هرگز ناامید نشدند، چون به تولید اعتقاد داشتند.
وی با اشاره به فراهم شدن فرصت استثنایی در گیلان بمنظور بهره گیری از فرصت تجارت با روسیه و کشورهای همسود (CIS) گفت: منطقه آزاد انزلی، پتانسیل مناسبی برای صادرکنندگان است، ضمن این که تسهیلات خوبی نیز برای فعالان این بخش درنظر گرفته شده تا از فرصت صادرات هرچه بیشتر بهره بگیریم.

در پایان این همایش از 19 صادرکننده برتر استان گیلان تجلیل شد.



برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :