مناطق آزاد به معنای تزریق ثروت و پول به پیکره کشور است

به گفته سعید الله بداشتی دستیار جوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: یکی از مشکلات جدی در مناطق آزاد کشور، واقع بودن آنها در مناطق محروم وعدم سرمایه گذاری در بسترهای ابتدایی است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سعید الله بداشتی دستیار جوان مشاور رییس جمهور در "برنامه اقتصاد روز" کاری از گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران درباره ظرفیت های مناطق آزاد گفت: شاید در دوره ایی مناطق آزاد با فضای مناسب تر گردشگری و سرمایه گذاری مواجه بود، اما از سویی معتقد نیستم سرمایه گذاری های ضعیف و عدم سرمایه گذاری در این مناطق وجود دارد.

دستیار جوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم با افت سرمایه گذار و گردشگر در مناطق آزاد مواجه بودیم، افزود:  فلسفه مناطق آزاد به معنای تزریق ثروت و پول به سرزمین اصلی و پیکره کشور است.
الله بداشتی اضافه کرد: در مقایسه مناطق آزاد کشورمان با سایر مناطق آزاد ملل، مشکلات حقوقی بسیاری دیده می شود، لکن ورود سرمایه گذار به یک منطقه طبعات بسیار خوبی را می تواند برای کشور و منطقه ایجاد کند.
وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات جدی در مناطق آزاد کشور، واقع بودن آنها در مناطق محروم کشور و عدم بسترهای سرمایه گذاری ابتدایی است.
ایرج ندیمی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس» نیز در ادامه این گفت و گو درباره ظرفیت های مناطق آزاد گفت: باید قبول کرد هنوز مناطق آزادی که بتواند از نظر جلب سرمایه، جامعه جهاد باشد و بسترها در آن فراهم شده باشد، با مشکلاتی رو به رو است.  
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین عنوان کرد: بسیاری از این مناطق به دلایلی نتوانستند در حد یک منطقه جامعه ای باشند که بتوانند جذابیت حداکثری داشته باشند. دومین دلیل این است که چون مردم خودگردان شده اند، متاسفانه بخشی از اهداف منحرف شده است. 
ندیمی خاطر نشان کرد: مناطق آزاد از نظر بسترها، زیرساخت ها، امکانات، تطابق با مناطق آزاد دنیا با تفاوت های اساسی رو به روست.




امتیاز به خبر :