ایرانیان مقیم دوبی در اروند سرمایه گذاری می کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با انعقاد تفاهم نامه میان منطقه آزاد اروند و شورای بازرگانان ایرانی مقیم امارات، روند سرمایه گذاری در این منطقه افزایش خواهد یافت.
اسماعیل زمانی در گفت و گو با پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: با ارسال دعوت نامه از سوی شورای بازرگانان ایرانی مقیم امارات سفری به دوبی انجام شد و راه های همکاری با این شورا در خصوص توسعه و سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند بررسی شد. 
وی گفت: در نشست های مشترکی که با این شورا برگزار شد ظرفیت ها و توانمندی های منطقه آزاد اروند به بازرگانان ایرانی مقیم امارات معرفی شد و مقرر شد این شورا با برنامه ریزی سفرهایی به منظور بازدید از این امکانات و ظرفیت ها در قالب گروه های سرمایه گذاری 6 نفره اقدام کند. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: هم چنین در این سفر با دو تن از بازرگانان اماراتی نیز مذاکره شد که تمایل بسیاری به سرمایه گذاری در این منطقه به ویژه در خصوص سرمایه گذاری در راه اندازی خط ترانزیت اروند ـ عراق نشان دادند. 
اسماعیل زمانی تاکید کرد: خط ترانزیت اروند به عراق موازی کانال سوئز است و در صورت راه اندازی آن علاوه بر تبدیل آن به شاهراه تجاری خاورمیانه، درآمد بیشماری نیز نصیب کشور می شود. 
وی در پاسخ به این سئوال که «روند سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند را طی 6 ماه سال جاری چگونه ارزیابی می کنید»، گفت: حوزه سرمایه گذاری در این منطقه از رشد خوبی برخوردار بوده به طوریکه روند صادرات از اروند از رشد 51 درصدی برخوردار بوده است. 
زمانی رشد اشتغال در 6 ماه سالجاری را 193 درصد اعلام کرد و گفت: پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی در منطقه آزاد اروند با سرعت مطلوبی در حال فعالیت هستند. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند هم چنین محوریت ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی که در میان آنها ویتنامی ها هم به آنها اضافه شده اند را دستیابی به بازارهای کشور عراق اعلام کرد.



برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :