ارس استعداد جذب سرمایه گذاری در کشور را دارد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سخنگوی دولت در جلسه شورای تامین و شورای اداری شهرستان جلفا گفت: منطقه آزاد ارس استعداد جذب سرمایه گذاری و کمک به رشد اقتصاد مقاومتی کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای تامین و شورای اداری شهرستان جلفا با اشاره به ویژگی های منطقه آزاد ارس  در زمنیه زیرساختها و جذب سرمایه گذاری گفت: انتظار دولت از منطقه آزاد ارس این است که فعالتر از قبل در زمینه جذب سرمایه گذار و افزایش صادرات و کاهش واردات عمل کند و دولت نیز در مقابل برای رسیدن به این رشد و رفع مشکلات مربوط به  زیرساختها و امکانات حمل و نقلی و ریلی منطقه آزاد ارس را کمک و همراهی می کند.
وی  افزود: مناطق آزاد بسترهای مناسبی هستند که بدلیل شرایط خاصشان باعث افزایش سرمایه و سرمایه گذار می شوند و نقش مهمی را در پیشبرد اهداف سند چشم انداز 1404 دارند و وظیفه دولت این است که در مسیر جذب سرمایه، اگر مشکلاتی پیش پای مناطق آزاد هست را مرتفع سازد.

نظام بانکی کشور در جهت توسعه و بسط فعالیتهای پولی و بانکی، خودش را با منطقه آزاد ارس هماهنگ کند
معاون  برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در ادامه گفت: با توجه به اینکه گردش مالی و تبادل ارز در منطقه آزاد ارس بالا است و شرکتهای تولیدی با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، ضرورت حضور بانکهای خارجی را در منطقه آزاد ارس دو چندان می کند.
وی همچنین افزود: با توجه به اینکه مناطق آزاد نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند، نظام بانکی کشور در جهت توسعه و بسط فعالیتهای پولی و بانکی خودش را با منطقه آزاد ارس هماهنگ کند.

منطقه آزاد ارس سهم عمده ای در توسعه سند چشم انداز کشور دارد
دکتر نوبخت  در خصوص اینکه سهم مناطق آزاد بخصوص منطقه آزاد ارس در توسعه سند چشم انداز کشور به چه میزان است، گفت: منظور از اقتصاد مقاومتی دست یافتن به یک رشد پویا است و لازمه دستیابی به این امر، داشتن رشد اقتصادی مستمر است لذا با توجه به گزارش عملکرد یک ساله منطقه آزاد ارس و نیز بازدید از فازهای صنعتی یک و دو و سایت صنایع سنگین و قابلیتهای کشاورزی آن ، یقیناً منطقه آزاد ارس سهم عمده ای در تولیدات و توسعه یافتگی کشور دارد.




امتیاز به خبر :