ناشران و مخاطبان از نمایشگاه قرآن کیش می گویند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29901
ساعت 08:27 چهارشنبه 1 مرداد 1393
برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در جزیره کیش در ماه مبارک رمضان ضمن اینکه فضایی معنوی بدان بخشیده ،موجبات رضایت ساکنان جزیره را از این اقدام فرهنگی فراهم ساخته است به گونه ای که برخی از آنها خواستار برپایی نمایشگاه های دایمی کتاب و قرآن در طول سال شده اند.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در جزیره کیش با حضور 35 نهاد و موسسه و11 ناشر از 26 تیر ماه فعالیت خود را آغاز کرده است .
در این نمایشگاه که در5 بخش با موضوعیت ، سبک زندگی ، نشر مکتوب ، نهادها و موسسات ، نشر الکترونیک و صنایع دستی قرآنی برگزار شده و غرفه داران آثار نفیس قرآنی و کتب دینی و اسلامی خود را با محوریت تعالیم قرآن کریم و زندگی ائمه اطهار(ع) در معرض دید مخاطبان قرار داده اند.
انتشارات امجد لبنان ، دارالقلم سوریه و هیزمت ترکیه هم از ناشران خارجی شرکت کننده در نمایشگاه هستند که اثار نفیس قرانی را خود ارائه کرده اند.
غرفه های پاسخ به مسائل شرعی ، خیرین مسجد ساز ، ارائه نرم افزارهای قرانی ، غرفه های طب اسلامی ، شکوفه های بهشتی ، عفاف و حجاب و طرح حامیان اکرام ایتام از بخش های دیگر این نمایشگاه است .
انتشارات اسلام ، ترنج ، قدر ولایت ، صدرا ، سازمان چاپ و نشر بین الملل ، موسسه فرهنگی انتشاراتی ستاد اقامه نمار ، ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد ، مجمع ناشران انقلاب اسلامی ، موسسه خیرین مسجد ساز ، شرکت خانه نشر ایرانیان ، انتشارات دیدار ، نشر بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) دفتر انتشارات اسلامی از جمله غرفه ها و موسسات شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.
نماینده غرفه امجد لبنان با تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه و مهمان نوازی مردم و مسوولان جزیره استقبال از این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به نخستین تجربه حضورم در جزیره کیش استقبال از نمایشگاه خوب بود، این حضور بستری مناسب برای ارزیابی نیازهای مخاطبان این جزیره برای دوره های بعدی خواهد بود.
وی مکان برگزاری نمایشگاه را با توجه به گرمای هوا زیاد مناسب ندانست و گفت : خوب بود نمایشگاه در فضای بسته و خنک برگزار می شد .
این ناشر خارجی عرضه کننده قرآن های نفیس اضافه کرد : امیدوارم در سال های آتی نمایشگاه در سطح گسترده تر و با حضور ناشران بیشتری برگزار شود.
وی تاکید کرد : برگزاری توامان نمایشگاه کتاب و قران در کنار هم به جذب بیشتر مخاطبان کمک خواهد کرد چرا که برخی مخاطبان بجز کتب قرآنی و دینی خواستار عرضه کتاب در موضوعات تاریخی ، ادبیات ، روانشناسی و... هستند.
نماینده انتشارات ˈهیزمتˈ ترکیه به علاقه مردم کیش از کتب قرانی و دینی اشاره کرد و گفت :این منطقه ظرفیت بالایی برای اجرای برنامه های فرهنگی در سطح بین المللی را دارد ، این نمایشگاه می تواند در سال های آِینده با حضور ناشران بیشتر و در سطوح بالاتری برگزار شود.
مجمع ناشران انقلاب اسلامی که با یک هزارو 400 عنوان کتاب در حوزه علوم دینی و قرانی در نمایشگاه حضور یافته است به ارائه تخفیف 25 درصدی به آثار ارائه شده در نمایشگاه اشاره کرد و افزود : برگزاری نمایشگاه همزمان با ماه رمضان اقدام ارزشمندی است که مسوولان در این سطح و برای نخستین بار در جزیره انجام داده اند.
وی استقبال از نمایشگاه را زیاد مناسب ندانست و گفت : به نظر برگزاری آن در مکانی سربسته و اختصاص امکانات سرمایشی می توانست مخاطبان بیشتری را جذب نمایشگاه کند.
نماینده انتشارات صدرا با قدردانی از برگزاری این نمایشگاه در جزیره کیش و دعوت از ناشران خواستار برپایی نمایشگاه در فضایی بسته و خنک با توجه به گرمی هوا شد و افزد : رطوبت هوا به آثار ناشران لطمه زده که اگر مکانی مناسب تر برای آن در نظر گرفته می شد نمایشگاه چیزی کم نداشت.
مریم محمدی یکی از بازدید کنندگان از نمایشگاه از این اقدام ارزشمند که برای نخستین بار در جزیره برگزار شده است قدردانی کرد و گفت : جای خالی برگزاری چنین نمایشگاهی همیشه احساس می شد ، خوب بود ناشران بیشتری در نمایشگاه شرکت می کردند.
وی با بیان اینکه جزیره از سرزمین اصلی دور است خواستار برگزاری چندین نمایشگاه قرآن و کتاب در طول سال شد.
ˈرضا ح ˈ نیز دیگر بازدید کننده از این نمایشگاه کتب ارائه شده را به لحاظ محتوایی خوب دانست و گفت : تخفیف های خوبی در نظر گرفته شده اما بهتر بود سازمان منطقه آزاد بن هایی در اختیار کارمندان و دانشجویان قرار می داد تا می توانستند مایحتاج خود را بیشتر خریداری کنند.
وی خواستار تمدید زمان برگزاری نمایشگاه شد و گفت : به دلیل گرمای هوا و اینکه ساعت آن محدود است خوب بود نمایشگاه حداقل 10 روزه برگزار می شد.
دانشجویی که از بردن نام خود خودداری کرد برپایی این نمایشگاه را فرصت خوبی برای آشنایی با تازه های نشرعنوان کرد و گفت : برگزاری این نمایشگاه اقدام ارزشمندی است که باید ادامه پیدا کند .
وی خواستار برپایی نمایشگاه کتاب نیز شد و افزود : به دلیل دور بودن از سرزمین اصلی خوب است مسوولان امکاناتی فراهم کنند تا دانشجویان و افراد فرهنگی ساکن جزیره با تازه های نشر آشنا شوند و برای تهیه یک کتاب به شهرهای اطراف سفر نکنند.
مدیر فرهنگی و آموزشی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در مورد مکان برپایی نمایشگاه و اظهارات ناشران به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به تجربه برگزاری نمایشگاه های دیگر در مکان های سربسته و استقبال کم مخاطبان بر آن شدیم تا این نمایشگاه را در محل مناسب و دسترس تری برای ساکنان جزیره برگزار کنیم .
علیرضا فاطمیان پورافزود : این ناشران به دعوت معاونت فرهنگی در نمایشگاه حضور یافته اند و امکانات لازم برای آنها فراهم شده و قبلا به ناشران اعلام شده که نمایشگاه در فضای باز برگزار می شود.
وی گفت : برگزاری نمایشگاه قران تجربه نخست در جزیره کیش است که امیدواریم در سال های آتی بتوانیم در هر چه بهتر برگزارشدن نمایشگاه استفاده کنیم .
این مسوول فرهنگی در منطقه آزاد کیش گفت : برخی ناشران به دلیل فروش خوب در این نمایشگاه برای بار دوم تقاضای انتقال بار از سرزمین اصلی را داده اند که این موضوع نشانگر استقبال از نمایشگاه است .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در آیین افتتاحیه ( 26 تیر ماه ) برگزاری چنین نمایشگاه هایی را درترویج فرهنگ دینی و کتابخوانی موثر دانست و گفت : در کیش موضوعات دینی بسیار پررنگ است و کیشوندان در ایام ماه مبارک و مناسبت ها نشان دادند بسیار دین مدار و علاقمند به این دست از موضوعات هستند .
وی افزود : این نمایشگاه فرصتی ایجاد کرده تا ساکنان بتوانند از جدید ترین آثار منتشره در حوزه دین و قرآن مطلع شوند و برگزاری نمایشگاه کتب قرآنی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سطح دینی مردم تاثیر گذاراست.
مونسان از امکان برپایی دایمی این نمایشگاه نیز استقبال کرد.
نمایشگاه بین المللی قرآن کیش که از 26 تیرماه درمحوطه مسجد امام حسن (ع) برگزار شده تا اول مرداد ماه پذیرای مخاطبان است.

منبع: ایرنا







شناسه خبری: 29901

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو