قشم سرزمین قرآن است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29882
ساعت 08:58 سه شنبه 31 تير 1393
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم گفت: قشم سرزمین قرآن بوده و این کتاب آسمانی در تار و پود فرهنگ این مردم ریشه دوانده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت‌الاسلام احمد غلامی طی نشستی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه قرآن در این جزیره اظهار داشت: خانواده‌های قشمی پیوندی عمیق با آموزه‌های قرآنی دارند و حتی خانواده‌هایی در قشم وجود دارد که افزون بر پنج نفر از اعضای آن حافظ کل قرآن است.
وی این ظرفیت قرآنی قشم را امتیازی بزرگ برای متولیان توسعه فرهنگ قرآنی در قشم ارزیابی کرد و افزود: قبل از تشکیل مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، این ظرفیت چندان مورد توجه نبود اما با تشکیل این مدیریت در راس تشکیلات فرهنگی جزیره، قران از سایه بیرون آمد و عطر آن سراسر جزیره را فرا گرفت.
به گفته این مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم نیز که ترویج فرهنگ قرآنی را به عنوان یک وظیفه ذاتی در دستور کار خود قرار داده است، علاوه بر تقویت مکتب خانه‌ها در روستاها، افزون بر 12 موسسه قرآنی را در سطح جزیره تاسیس کرده است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم با تاکید بر اهمیت تفسیر قرآن به فعالیت‌های این اداره در این خصوص در شب‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: در این شب‌ها مسائل مختلف زندگی و به ویژه سبک زندگی از دیدگاه قران کریم مورد کنکاش قرار می‌گیرد.
غلامی از برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان به عنوان بخشی از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در روستاهای قشم با محوریت قرآن نام برد و گفت: ایجاد دارالقران در کنار مساجد و تجهیز مساجد به قرآن کریم نیز از دیگر برنامه‌های قرآنی این اداره محسوب می‌شود که در این رابطه سازمان تبلیغات اسلامی افزون بر 500 هزار جلد قرآن کریم در سطح کشور بین مساجد توزیع کرده است.
وی همچنین از فعالیت قرآنی انجمن خیرین قرآن در سطح کل کشور خبر داد و گفت: این انجمن هزینه چاپ قرآن را متقبل می‌شود و افراد علاقه‌مند می‌توانند با پرداخت حداقل 100 هزار ریال در هزینه ساخت جلد قرآن مشارکت داشته باشند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کشاندن قرآن به میان خانواده‌ها تاکید کرد و یادآور شد: از آنجا که جاری و ساری شدن قرآن در جامعه امنیت آن جامعه را تضمین می‌کند بسیاری از معضلات جامعه از قبیل اعتیاد، طلاق، سرقت و مانند اینها با ترویج و تقویت آموزه‌های قرآنی در میان خانواده‌ها از بین خواهد رفت.
وی همچنین به نقش اساسی حاکمیت در ترویج قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: هر گونه هزینه توسط دولت برای این منظور جای دور نخواهد رفت و دولت و سایر دستگاه‌های مسئول ضمن ایجاد وحدت رویه وظیفه دارند، به جای رقابت و جزیره‌ای عمل کردن برای رسیدن به هدف، سیاست‌های واحد اتخاذ نمایند.






شناسه خبری: 29882

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو