اراضی ماکو فقط در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29880
ساعت 08:45 سه شنبه 31 تير 1393
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد: هیچ زمینی برای نهاد خاصی واگذار نشده و اراضی موجود در منطقه آزاد ماکو در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حسین فروزان در جلسه ای با انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه تاکنون با شرکت محور طلایی قرار داد همکاری منعقد شده و طی آن 80 هکتار زمین در اختیار این شرکت قرار گرفته است، اظهار کرد: برخلاف شایعه های مطرح، هیچ زمینی به برخی نهادها واگذار  نشده و در حال رایزنی با چند شرکت داخلی و خارجی هستیم که البته هنوز به توافق نهایی برای همکاری نرسیده ایم.
وی با اعلام اینکه سرمایه گذاری ها در مناطق آزاد براساس ضوابط است، افزود: ما از هر گونه پروژه و سرمایه گذار واقعی حمایت کامل کرده و انحصاری هم در این زمینه نداریم چون سازمان بدنبال سود نیست و هدف عمده ما ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است وبه طرح های دارای توجیه فنی نگاه ویژه و تخصصی داریم تا واگذاری تسهیلات درست انجام شود.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در ادامه با اشاره به استعدادهای بالقوه این منطقه، ابراز کرد: تلاش های زیادی داریم تا بازارچه مرزی ماکو توسعه یابد چون سبب اشتغالزایی برای 1000 نفر می شود.
فروزان همچنین با ذکر اینکه فنس کشی منطقه در اولویت اول برنامه های سال 93 سازمان قرار دارد، گفت:  با توجه به اینکه موضوع الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو به صورت جدی در هیئت دولت مطرح است، فنس کشی فعلا کند است با این وجود تا پایان سال به اتمام می رسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اهم پروژه های در دست اقدام این سازمان را احداث ترمینال و برج مراقبت فرودگاه منطقه آزاد ماکو، شهرک صنعتی شماره 2 ماکو به مساحت 130 هکتار ذکر کرد و خواستار مشارکت انجمن و سایر سرمایه گذارن در بخش های آپارتمان سازی و برج سازی این منطقه شد.
وی همچنین با تقدیر از تلاش های استاندار آذربایجان غربی و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی به دلیل پیگیری تردد خودروهای ویژه این منطقه تا مرکز استان، افزود: در این رابطه اقدام های مختلفی صورت گرفته چنان که می توان به جمع آوری 120 امضاء از نمایندگان مجلس و 2 مورد پیگیری مکتوب استاندار و پیگیری های روزانه بنده از مهندس ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اشاره کرد.
فروزان در ادامه از سفر کتر «حسن روحانی»رئیس جمهور کشورمان ظرف 2 ماه آینده به منطقه خبر داد و گفت: در این سفر درخواست های عمومی مردم منطقه شامل اجرایی شدن اتوبان تبریز - بازرگان و استفاده از درآمد کنترل گازوئیل برای عمران و آبادانی منطقه را تقدیم ریاست جمهور خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین از تلاش های پیمانکار جاده ایواوغلی - بازرگان به دلیل تلاش مضاعف برای اتمام یکی از مهم ترین زیرساخت های منطقه آزاد ماکو قدردانی کرد.
در این دیدار تنی چند از اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزادتجاری و صنعتی  ماکو (آسکام) نقطه نظرات خود را در مورد توسعه منطقه بیان کردند.





شناسه خبری: 29880

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو