یادواره 200 شهید در ماکو برگزار می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29879
ساعت 08:33 سه شنبه 31 تير 1393
مراسم شبی با قرآن و یادواره 200 شهید در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جلسه هماهنگی شبی با قرآن و یادواره 200 شهید در منطقه آزاد ماکو با حضور امام جمعه این شهرستان، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو و اعضای شورای اداری شهرستان برگزار شد.
امام جمعه شهرستان ماکو در این جلسه اعلام کرد: در مسائل فرهنگی کم لطفی قابل قبول نیست و باید با تمام توان در این حوزه کار کرد زیرا دشمن تلاش می کند فرهنگ خود را بر فرهنگ ایرانی اسلامی غالب کند.
حجت الاسلام «ایوب رنجبری» با انتقاد از برخی کاستی ها در قبال مزار شهدای گمنام ماکو، افزود: ظرفیت و پتانسیل موجود در منطقه ایجاب می کند که مزار شهدا ساماندهی و کارهای فرهنگی در این مجموعه صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم شبی با قرآن و یادواره 200 شهید در منطقه آزاد ماکو، اضافه کرد: این مراسم به مناسبت 27 رمضان که به روایتی شب قدر دیگری است، در کنار مزار شهدا برگزار می شود.
در ادامه این جلسه، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن تقدیر از توجه امام جمعه شهرستان ماکو به دلیل بر پیگیری مجدانه مسائل  فرهنگی منطقه، اظهار کرد: ما باید به صورت ویژه با انجام کارهای کارشناسی مربوط به مسائل فرهنگی منطقه به جد کار کنیم چرا که  اعتقاد داریم مسائل فرهنگی منطقه پا به پای مسائل اقتصادی باید توسعه پیدا کند.
جواد اسماعیل زاده اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو به دلیل همجواری با 3 کشور از لحاظ فرهنگی موقعیت حساسی داشته و شاید بتوان گفت در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارد به همین دلیل توجه بیش از پیش به مسائل و مباحث فرهنگی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در دستور کار مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه با تلاش های سازمان منطقه آزاد ماکو اولین محفل نورانی انس با قرآن کریم در شهرستان شوط با استقبال گرم مردم این شهرستان برگزار شد، افزود: تلاش سازمان منطقه آزاد اشاعه بیشتر فرهنگ قرآنی و اسلامی در منطقه است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام اینکه برای تربیت قاریان و حافظان قرآنی در منطقه، از تجربیات قاریان بین المللی استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های فرهنگی سازمان منطقه آزاد ماکو معرفی الگوهای برتر دینی است و در این زمینه ما در پی تسهیل امکانات لازم برای اشاعه قرآن آموزی در منطقه جهت رسیدن به آرمان مطلوب از نظر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور هستیم.





شناسه خبری: 29879

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو