زمینه تبدیل کیش به قطب ورزش تیراندازی فراهم است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29875
ساعت 07:41 سه شنبه 31 تير 1393
جزیره کیش با توجه به واردات مهمات و شرایط آب و هوایی، ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به قطب ورزش تیراندازی در کشور و منطقه را دارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این مطلب را "حسین محبیان" رییس هیئت تیراندازی کیش اعلام کرد و افزود: سالانه میلیاردها تومان اعتبار برای خرید مهمات و برگزاری اردوهای تدارکاتی در خارج از کشور هزینه می شود که می توان با برگزاری اردوهای تدارکاتی در کیش این هزینه ها را کاهش داد.
او ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال اعزام ورزشکاران به اردوهای تدارکاتی آلمان، قزاقستان و اسپانیا هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان داشت در حالی که برگزاری این اردوها در کیش با یک سوم این هزینه، علاوه بر درآمدزایی برای جزیره، از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.
محبیان با اشاره به سودآور بودن تاسیس باشگاه و سالن تیراندازی، از سرمایه گذاران علاقه مند به این رشته خواست از فرصت توسعه این رشته ورزشی در منطقه آزاد کیش استفاده کنند. 
به گفته او علاوه بر شرایط مناسب آب و هوایی برای اکسیژن گیری و آرامش لازم برای تیراندازی، جزیره کیش می تواند علاوه بر ورزشکاران داخلی، میزبان اردوی تیم های ورزشی از دیگر کشورهای منطقه هم باشد.
رییس هیات تیراندازی جزیره کیش با اشاره به اهمیت توسعه این رشته، از کم توجهی به آن انتقاد کرد و افزود: ورزش تیراندازی ریشه در اعتقادات و آموزه های مذهبی مسلمانان دارد و پیشینه تاریخی آن در فرهنگ ایرانی هم بارز است.
وی تاکید کرد: تیراندازی رشته ای است که  افراد از سن ده تا هفتاد سالگی می توانند در آن فعالیت کنند و بر این اساس هیئت تیراندازی کیش آماده همکاری با مربیان مجرب در این جزیره است.







شناسه خبری: 29875

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو