امکان برپایی نمایشگاه دایمی قران در کیش وجود دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29855
ساعت 10:40 يکشنبه 29 تير 1393
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر دین مدار بودن مردم این جزیره و علاقمندی آنان به مباحث دینی تاکید کرد و گفت: امکان برپایی نمایشگاه دایمی قران در کیش وجود دارد که البته این مهم پس از بررسی بازخورد این نمایشگاه امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه برپایی نمایشگاه بین المللی قران کریم در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد تاثیر برگزاری این نوع نمایشگاه ها درترویج فرهنگ دینی و کتابخوانی اظهار داشت: در کیش موضوعات دینی بسیار پررنگ است و کیشوندان در ایام ماه مبارک و مناسبت ها نشان دادند بسیار دین مدار و علاقمند به این دست از موضوعات هستند.
وی افزود: این نمایشگاه فرصتی ایجاد کرده تا ساکنان بتوانند از جدید ترین آثار منتشره در حوزه دین و قرآن مطلع شوند و برگزاری نمایشگاه کتب قرآنی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سطح دینی مردم تاثیر گذاراست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مورد برپایی نمایشگاه دایمی قرآن کریم در طول سال در راستای توسعه گردشگری مذهبی گفت: پس از بررسی بازخورد این نمایشگاه به این پیشنهاد فکر می کنیم ، البته این امکان وجود دارد که نیازمند بررسی معاونت فرهنگی و اجتماعی است.
وی با یاد آوری اینکه کیش شهر دانایی است به وجود 5 دانشگاه در این منطقه اشاره کرد و گفت : جزیره کیش میزبانی مناسب برای برگزاری همایش ها و رویدادهای علمی و فرهنگی و بین المللی است ، از آنجا که تلاش مسوولان توسعه گردشگری حلال است با برپایی این نوع نمایشگاه می توان بستر لازم برای ورود گردشگران از کشورهای اسلامی را فراهم ساخت و به رونق این نوع گردشگری کمک کرد.
نمایشگاه بین المللی قران کیش در 5 بخش با موضوعیت سبک زندگی ، نشر مکتوب ، نهادها و موسسات ، نشر الکترونیک و صنایع دستی قرآنی برگزار شده است.
11 ناشر داخلی به نمایندگی آثار 300 ناشر را در معرض دید مخاطبان قرار داده اند ، انتشارات امجد لبنان ، دارالقلم سوریه و هیزمت ترکیه هم از ناشران خارجی شرکت کننده در نمایشگاه هستند که اثار نفیس قرانی را خود ارائه کرده اند.





شناسه خبری: 29855

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو