برنامه های سالانه مجموعه كليساهاي ارس تصویب شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29803
ساعت 12:43 سه شنبه 24 تير 1393
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: جلسه هيات راهبردی کلیساهای تاریخی ایران در این منطقه برگزار شد و برنامه های پیشنهادی پایگاه جهانی کلیساهای تاریخی ایران در سال 1393 به تصویب هیات راهبردی کلیساهای تاریخی ایران رسید.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بهرام سرمست با اشاره به میزبانی نشست دوره ای هیات راهبردی کلیساهای تاریخی ایران در منطقه آزاد ارس، از جمع بندی و تصویب برنامه های مربوط به كليساهاي ثبت جهاني مستقر در اين منطقه خبر داد.
سرمست اولویت بندی پروژه های عمرانی و برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی و هنری را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به بازدید این هیات از کلیسای سنت استپانوس و کلیسای چوپان افزود: کارشناسان هیات راهبردی کلیساهای تاریخی ایران روند عملیات مرمت و بازسازي کلیسای چوپان(ناخيرچي) را خوب عنوان نموده و سفارشات لازم را به مجریان مرمت اعلام نمودند.

سرمست با اشاره به استقبال خوب گردشگران از مجموعه کلیسای سنت استپانوس، برآورد و ارائه نقشه کف سازی پیاده رو و طراحی و اجرای آبیاری تحت فشار برای توسعه فضای سبز این مجموعه را به عنوان برنامه های در دست بررسي عنوان کرد.
عملیات بازسازی مرمت کلیسای چوپان(ناخیزچی) با اعتبار یک میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس در سالجاری شروع و تا پایان شهریورماه سالجاری به اتمام خواهد رسید.



شناسه خبری: 29803

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو