اجرای طرح افطار اول در انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29775
ساعت 11:49 يکشنبه 22 تير 1393
طرح "افطار اول" در منطقه آزاد انزلی اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاونت فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری این سازمان "طرح افطار اول" را در سطح دانش آموزان مدارس محدوده این منطقه به اجراء در آورد.
براساس این طرح، دانش آموزان دختر و پسری که با رسیدن به سن تکلیف اولین سال روزه داری خود را تجربه می کنند شناسایی شده و با ارائه بسته های فرهنگی، آموزشی، علاوه بر آشناسازی این نوجوانان با احکام روزه و روزه دار در ماه مبارک رمضان، زمینه آشنایی آنها با مسائل بهداشتی- تغذیه ای روزه داری در ایام  تابستان فرآهم شد.
این گزارش اجرای مسابقه خاطرات اولین روزه داری تحت عنوان "مسابقه گل صد برگ" را بخش دیگر این طرح فرهنگی آموزشی اعلام کرد که براین اساس نوجوانان شرکت کننده در طرح افطار اول با خلق یک اثر هنری، ادبی یا تجسمی با موضوع قرآن، رمضان و داستانهای قرآنی، در رشته های نقاشی، کاردستی، عروسک سازی و خاطره نویسی و ارائه آن به مدیران هر مدرسه در این مسابقه حضور می یابند.
بروشور احکام روزه و آموزه های بهداشتی-تغذیه ای ماه مبارک رمضان، دفترچه مسابقه گل صدبرگ، خودکار، مسابقه جدول رمزدار ویژه قرآن کریم، بسته افطاری از جمله  مواردی است که در بسته فرهنگی طرح افطار اول، با همکاری مدارس محدوده منطقه، تقدیم دانش آموزان محدوده منطقه آزاد انزلی شده است.
 در پایان ماه مبارک رمضان به 50 نفر از آثار برگزیده "مسابقه گل صد برگ" از سوی این سازمان، جوایزی اهداء می شود و مجموعه آثار برگزیده نیز در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی به نمایش عموم در خواهد آمد.
گفتنی است 500 دانش آموز در 40 مدرسه محدوده این منطقه، نخستین تجربه روزه داری خود را در طرح "افطار اول"منطقه آزاد انزلی گرامی داشتند و این برنامه فرهنگی در قالب طرح "ماه مهربان" که از سوی معاونت فرهنگی هنری اجتماعی سازمان در ایام ماه مبارک رمضان به اجراء در می آید.




شناسه خبری: 29775

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو