خانواده ها در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نقش اساسی دارند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29772
ساعت 11:26 يکشنبه 22 تير 1393
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: خانواده ها نقش تعیین کننده ای در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در همایش حجاب و عفاف در مرکز هایش های بین المللی کیش افزود: بر اساس آموزه های دینی و روایات متعدد از پیامبر اکرم (ص)، باید با محبت کردن به دختران در خانواده ها زمینه ایجاد خود کم بینی و نیاز به بد حجابی و جلب توجه در جامعه برای رفع کمبودهای آنان را از بین برد.
وی با بیان روایات متعددی در خصوص تکریم و محبت به دختران در خانواده ها افزود: بانوان بدحجاب در جامعه ما بی دین نیستند بلکه این رفتار آنان نتیجه تربیت بد در خانواده ها است.
وی در ادامه زنان را یکی از ارکان اصلی و اساسی فرهنگ جامعه دانست و گفت: زنان ما در تمام    صحنه ها حضور فعال داشته اند به طوری که 9 هزار تن از شهدای دفاع مقدس را زنان تشکیل داده و وظیفه تربیت 148 هزار تن از فرزندان شهدا نیز بر عهده مادران صبور آنان بوده است.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه زن در متون تاریخی کشورهای کهن و زنده به گور کردن دختران در جاهلیت قبل از اسلام در دنیای عرب گفت: با ظهور اسلام به عنوان دینی که زن در آن از ارزش والایی برخوردار است بانوان جایگاه اصلی خود را شناختند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که در دنیای امروز شاهد جاهلیتی مدرن در جوامع غربی هستیم گفت: امروز بجای زنده به گور کردن دختران، شخصیت آنان را می کشند و به آنان بی حرمتی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با تاکید بر لزوم فعالیت فرهنگی برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: باید زنان ارزش خود را بدانند و اگر در این کار موفق باشیم شاهد حضور زنان بدحجاب در جامعه نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: اگر از ابتدای انقلاب با مسئله حجاب به عنوان یک موضوع فرهنگی برخورد می شد امروز در این خصوص کارنامه موفقی داشتیم.

وی افزود: برخورد با مقوله حجاب و عفاف یک مسئله  فرهنگی است و نباید زحمت این کار به نیروی انتظامی داده شود اما در برخی موارد برای برخورد با مصادیق امر به معروف و نهی منکر با قدرت نیازمند، مداخله نیروی انتظامی هستیم.
در پایان این مراسم هدایای مسابقه پیامکی "در وصف حجاب" از سوی نیروی انتظامی ویژه کیش به نفرات برتر این مسابقه اهدا شد.
در همایش "حجاب و عفاف" که از سوی امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، معاونین، مدیران و کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش و فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی ویژه کیش در کنار اقشار مختلف مردم حضور داشتند.




شناسه خبری: 29772

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو