حجاب نمود عملی عفاف است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29771
ساعت 11:07 يکشنبه 22 تير 1393
همایش بزرگ عفاف و حجاب به همت سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه  خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این همایش که با حضور جمعی از مسئولان منطقه و شهرستان شوط برگزار شد، با استقبال گرم و پرشور بانوان پیرو حضرت زهرا (س) در مجتمع هنری شهرستان شوط شد.
در این همایش معاون  توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان این که در متون اسلامی و روایات منقول از ائمه اطهار (س) در زمینه آثار و برکات عفاف و حجاب توصیه های زیادی شده است، گفت: در زمینه تبعات رعایت نکردن این الگوی زیبای فرهنگ اسلامی نیز نمونه های بسیاری در تاریخ قابل مشاهده است.
دکتر رجب زاده با توصیف این که حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف یک ملکه درونی است که فرد را از به نمایش گذاشتن خود ازتیر نگاههای زهر آگین و شهوانی محافظت می کند، اظهار کرد: رعایت این الگوی حضرت زهرا (س) زمینه ساز ارتقا سلامت جامعه و به تبع آن سلامت خانواده و امنیت اخلاقی  و تحکیم بنیاد خانواده است.
وی با ذکر این که دین مبین اسلام زن را به یاقوت و مرجان تشبیه نموده است، افزود:  همانگونه که جواهر فروشان یاقوتها و مرجانها را در پارچه ای استتار می نمایند تا از گزند دزدان و طماعان محفوظ بماند بانوان مومنه مسلمان نیز با تقویت عفاف درون و رعایت حجاب نیز خود را از گزند هوی و هوس دور نگه می دارند.
در ادامه این مراسم، امام جمعه شهرستان شوط نیز در وصف برکات عفاف و حجاب با بیان این که حجاب زیر مجموعه عفاف است، اظهار کرد:  حجاب نمود عملی عفاف است و عفاف عامل مهم و موثر بازدارنده در هوی نفس بشر است.
حجت الاسلام هاشمی در بیان الگوهایی که دین مبین اسلام برای حجاب و عفاف قرار داده است، اذعان کرد: بیان صریح در احکام و قرآن و روایات اسلامی و همچنین ارائه الگویی که نسبت به بیان خود احکام موثرتر در بطن جامعه هستند الزامی است زیرا جوانان بدنبال الگو هستند و یکی از عمده ترین گرایش جوانان به الگوهای غربی عدم شناخت صحیح از الگوهای ارائه شده در دین اسلام است که غرب این فرصت را مغتنم شمرده و در جنگ نرم با صرف میلیاردها دلار هزینه درصدد ایجاد انحراف در جوانان با الگوسازی های غلط غربی است.
خانم اطمینان رئیس کمسیون بانوان شورای اسلامی شهر شوط هم در این همایش سخنان خودرا با بیان جمله ای زیبا از استاد شهید «مرتضی مطهری» مبنی براین که «کسی که اندیشه زیبا دارد زیبایی های ظاهریش را به نمایش نمی گذارد» آغاز کرد و گفت: حجاب پادزهر بیماری دل هاست و لانه های هوس را خراب می کند.
وی ادامه داد: زن مومنه با پوشش اسلامی خود که نماد پرچم کشور درون خویشتن است دنیا را گلستان دل ها می کند تا محافظ بوستان ارزش های خویشتن باشد که البته به تبع آن نیز مفاسد اجتماعی کاهش می یابد.

در پایان این همایش از برترین های فعال عرصه فرهنگ سازی حجاب و عفاف با اعطای هدایا و لوح یادبود تجلیل شد.




شناسه خبری: 29771

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو