ظرفیت گردشگری پارس جنوبی مغفول مانده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29739
ساعت 13:08 چهارشنبه 18 تير 1393
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: یکی از ظرفیت های توسعه در پارس جنوبی صنعت توریسم است که تاکنون از استفاده ازاین قابلیت، غفلت شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، مهدی یوسفی در بازدید از آثار تاریخی بافت قدیم شهر بوشهر افزود: پارس جنوبی و مناطق میراثی پیرامون این صنعت بویژه بندرسیراف از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی برخوردار است که باید زیرساخت های لازم تحقق این مهم فراهم شود.
وی اضافه کرد: بخشی مهم از درآمد بسیاری از کشورهای توسعه یافته از صنعت توریسم حاصل می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: از ماموریت های اساسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در توسعه اقتصادی پارس جنوبی درکنار زمینه سازی برای فعالیت های صنایع نفتی و پایین دستی مرتبط، توجه به صنعت توریسم و مسایل فرهنگی منطقه است.
یوسفی گفت: فرهنگ پایه و اساس پیشرفت و توسعه پایدار است و نامگذاری شعار سال که تلفیقی از فرهنگ و اقتصاد است نیز درهمین راستاست.
وی گفت: درکنار دستاوردها و خدمات سترگ نظام دو اقدام شاخص که باعث غرور و فخر ملی هر ایرانی است نیروگاه اتمی و پارس جنوبی است که در استان بوشهر واقع شده اند که باید از طریق فعالیت های فرهنگی برای معرفی آنها اقدام جدی تری انجام شود.
یوسفی کند: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آمادگی دارد در چارچوب قانونی زمینه توسعه فعالیت های فرهنگی بویژه زمینه سازی درحوزه بندرسیراف را فراهم کند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهارکرد: هم اینک شرکت های مختلفی در پارس جنوبی حضور دارند که سالانه بودجه هنگفتی در بخش فرهنگی هزینه می کنند اما به دلیل تخصصی نبودن متولیان، از آنها استفاده نمی شود.
یوسفی ادامه داد: این بودجه ها باید به صورت متمرکز در اختیار دستگاه های فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قرار گیرد تا برای سیاست های نظام و ارتقای سطح فرهنگ هزینه شود.
وی گفت: تجمیع شدن بودجه فرهنگی شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی موجود دراستان بوشهر و هزینه کرد آن توسط دستگاه متولی امور فرهنگی زمینه انجام کار کیفی و اثرگذار را فراهم می کند.




شناسه خبری: 29739

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو