برگزاری محافل قرآنی زمینه ساز توسعه فرهنگ اسلامی در جامعه است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29718
ساعت 08:53 چهارشنبه 18 تير 1393
امام جمعه بندر انزلی گفت: با برگزاری محافل قرآنی در طول ماه رمضان، زمینه توسعه فرهنگ اسلامی میان جامعه مسلمانان مهیا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شبستان، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه شهرستان بندرانزلی در مراسم شبی با قرآن که از سوی سازمان منطقه آزا د انزلی در مسجد شهدای روستای حسن رود برگزار شد خواستار توجه بیشتر به ابعاد معنوی این ماه شده و گفت: جایگاه این ماه میان تمامی ادیان با ارزش و مورد توجه خاصی است چراکه به فرموده قرآن کریم این ماه مخصوص مسلمانان نیست بلکه پیش از اسلام نیز بر سایر ادیان واجب شده و تمامی کتب الهی نیز در این ماه بر پیامبران نازل شده است.
وی با قدردانی از سازمان منطقه آزاد انزلی برای برگزاری چنین جلساتی در میان اهالی روستاهای منطقه، برگزاری این جلسات را مایه الفت مردم با این سازمان اعلام کرد و افزود: عمل به دستورات الهی در ماه مبارک رمضان نه تنها موجبات تزکیه نفس شده بلکه از طریق برگزاری چنین محافلی در طول این ماه، زمینه توسعه فرهنگ اسلامی میان جامعه مسلمین مهیا می‌شود.
سید ضیاءالدین شفیعی معاون فرهنگی، هنری و اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این محفل قرآنی از برنامه‌های ویژه فرهنگی سازمان متبوع خود برای روستاهای محدوده این منطقه با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان با معارف اصیل و غنی ماه مبارک رمضان خبر داد.
وی اضافه کرد: حضور در نمازهای جماعت مساجد و محافل قرآنی-فرهنگی، تقدیر از هیأت امنای مساجد و برگزاری محفل‌های قرآنی در روستاهای مختلف محدوده منطقه از جمله این برنامه‌هاست که به منظور ارتباط بیشتر با قشرهای مختلف جامعه بویژه روستاییان اجراء می‌شود.
گفتنی است، تلاوت مجلسی و حفظ از قرآن کریم توسط قاریان و حافظان برتر کشوری و بین المللی، برگزاری ضیافت افطار با اهالی روستا، اهداء جوائز به کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم و اجرای مسابقه حضوری قرآنی بهمراه اهداء لوح تقدیر به اعضاء هیأت امنای مسجد شهدای روستای حسن رود از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی از دیگر بخش‌های این محفل قرآنی بود که با استقبال اهالی این روستا و روستاهای همجوار همراه بود.




شناسه خبری: 29718

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو