بازدید 200 هزار گردشگر از منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29717
ساعت 08:50 چهارشنبه 18 تير 1393
مدیر گردشگری منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از ورود 200 هزار گردشگر به منطقه آزاد ماکو در طول سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از فارس، علی بیننده اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو در محورهای مختلف طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارای جاذبه‌های متعددی است که می‌تواند نقطه قوتی برای جذب گردشگر در این منطقه باشد.
وی از ورود 200 هزار نفر مسافر به منطقه آزاد ماکو از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 30 هزار نفر از آثار فرهنگی و تاریخی منطقه آزاد ماکو بازدید کرده‌اند.
بیننده همچنین از بازدید 40 هزار نفر از این مسافرین از تفرجگاه‌های موجود در منطقه نیز خبر داد و افزود: حاشیه رودخانه ارس در منطقه آزاد ماکو یکی از این تفرجگاه‌ها است که بازدید از این منطقه نیز عموما با استقبال مسافران همراه می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه بخش اعظم این سفرها در نوروز امسال صورت گرفته است، به رشد 22 درصدی آمار مسافران در عید امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.
مدیر گردشگری منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه آزاد ماکو در محورهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی اشاره کرد و گفت: در این راستا برنامه‌هایی برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری به موازات حمایت از رویدادهای گردشگری و تاریخی منطقه تدوین شده است.
وی احداث مناطق خدماتی تفریحی و توریستی و همچنین هتل‌های گردشگری را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار منطقه در حوزه جذب گردشگر عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه توسعه گردشگری نیز به این منظور از طریق انجام مذاکرات متعدد تدوین گردیده است.
بیننده به مشارکت جوامع محلی در توسعه گردشگری نیز تأکید کرد و افزود: علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در این زمینه، از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی مختلف طرح‌هایی آماده شده که خود افراد محلات نیز به عنوان مشارکت‌کننده در این زمینه، مسائل مربوط به گردشگری اماکن مربوط در محلات خود را مدیریت کرده و به این ترتیب در این امر سهیم باشند.
این مسئول ایجاد مهمان‌پذیر و کاشانه مهمان به ویژه در مناطق روستایی با مشارکت مردم محل را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و ادامه داد: به این ترتیب جامعه محلی و روستایی خود میزبان گردشگران خواهند بود که خود می‌تواند جذابیت‌هایی را نیز برای گردشگران به همراه داشته باشد.
مدیر گردشگری منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو توسعه و ساماندهی فضاهای گردشگری موجود را از دیگر برنامه‌های مهم مدیریت گردشگری منطقه آزاد ماکو برای امسال یاد کرد و گفت: در این میان آثار و بناهای تاریخی منطقه ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر در منطقه را دارا بوده و بر این اساس طرح‌های ویژه‌ای را نیز برای مرمت و بازسازی این بناها نیز در نظر داریم.
وی به برنامه‌های موجود برای توسعه فضاهای گردشگری در منطقه نیز اشاره کرد و اذعان داشت: این اقدام نیز با معرفی ظرفیت‌های منطقه و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار انجام می‌شود.
بیننده ایجاد بازار صنایع دستی و توسعه گردشگری سلامت را از دیگر برنامه‌های مدون این منطقه برای گردشگری در طول امسال عنوان کرد و با توجه به فعال شدن فاز نخست بازارچه کالای همراه مسافر در طول ماه‌های گذشته، این مسئله را نیز در رونق گردشگری در این منطقه موثر دانست و متذکر شد: فازهای بعدی آن نیز طی ماه‌های آینده فعال می‌شود که می‌تواند در تهیه کالاهای مختلف سفر با قیمتی ارزان نیز بسیار مهم باشد.



شناسه خبری: 29717

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو