لزوم ارائه برنامه جامع برای توسعه گردشگری در آذربایجان غربی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29661
ساعت 09:56 يکشنبه 15 تير 1393
نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نبود برنامه جامع را از دلایل عدم توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: در راستای توسعه گردشگری باید از مرحله حرف و شعار خارج و وارد مرحله عمل شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از فارس، محمد علیپور اظهار داشت: با وجود مناظر طبیعی منحصر به‌فرد و آثار تاریخی و باستانی بحث گردشگری در ایران و به تبع در آذربایجان غربی مغفول مانده است.
وی تصریح کرد: آذربایجان غربی از شمال تا جنوب سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شامل دو اثر ثبت شده جهانی مجموعه تخت سلیمان و قره کلیسا و آثار متعدد تاریخی و باستانی است که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.
علیپور با بیان اینکه به موضوع گردشگری در استان بیشتر در ایام تعطیلات نوروزی پرداخته می‌‌‌‌‌‌شود، ادامه داد: آذربایجان غربی در ایام تابستان با توجه به دارا بودن آب و هوای مطبوع از استان‌های مستعد سفر در کشور محسوب می‌شود.
نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری آذربایجان غربی محسوب می‌شد که سالانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کرد.
علیپور با اشاره به موانع و مشکلات اصلی پیش روی توسعه صنعت گردشگری در استان، اعلام کرد: نگاه مسئولان، نبود امکانات اقامتی مناسب در شهرستان‌های استان، نبود برنامه جامع، عدم اطلاع‌رسانی درست و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، مشکلات موجود در راه‌های دسترسی و حمل و نقل از جمله موانع و مشکلات اصلی پیش روی توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی است.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است، ادامه داد: در مرحله نخست باید مسئولان حوزه گردشگری و سایر برنامه‌ریزان استان برنامه جامع برای توسعه صنعت گردشگری در استان ارائه کنند و در این راستا باید از مرحله حرف و شعار خارج و وارد مرحله عمل شد.

علیپور در ادامه با اشاره به آثار طبیعی و تاریخی و متعدد ماکو از جمله باغچه جوق ماکو، عمارت کلاه فرنگی، حمام ماکو، تالاب‌های بورالان، آبگرم معدنی باش کندی، چشمه ثریا و دخمه سنگی فرهاد ادامه داد: بازارچه عرضه کالای همراه منطقه آزاد تجاری ماکو نیز اخیرا فعالیت خود را آغاز کرده است.




شناسه خبری: 29661

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو