تصويب تعرفه هاي منطقه ويژه اقتصادي يزد

به گفته مدير منطقه ويژه اقتصادي يزد ، تعرفه هاي مربوط به عوارض خدمات گمرکي، حق بهره برداري از اراضي، شارژ و آب بهاي منطقه ويژه اقتصادي يزد در سال1389 تصويب شد.
مجيد حسن پوردهنوي با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) گفت: عوارض خدمات گمرکي در خصوص دو دسته کالاهاي تجاري و صنعتي مورد بررسي قرار گرفته که در خصوص کالاهاي تجاري 3/0 درصد ارزش سيف کليه کالاهاي وارداتي به منطقه، در زمان ورود به سرزمين اصلي و يا ترانزيت دريافت مي گردد.

وي ادامه داد: در خصوص کالاهاي صنعتي، عوارض خدمات گمرکي واحدهاي صنعتي مستقر در منطقه به دو بخش هزينه ثابت و هزينه متغير تقسيم مي شود که هزينه ثابت معادل 12 ميليون ريال در سال به ازاء هر واحد صنعتي بوده و هزينه متغير براساس تعداد ورود و خروج کالا خواهد بود.

حسن پور دهنوي در ادامه به بهاي حق بهره برداري از اراضي منطقه اشاره کردو يادآور شد: تعرفه بهاي حق بهره برداري از زمين هاي بخش صنعتي منطقه ويژه اقتصادي يزد در سال 1389 براي هر متر مربع 270000 ريال، براي بخش انبارهاي منطقه يک و نيم برابر بهاي حق بهره برداري از زمين هاي بخش صنعتي و براي بخش خدمات پنج برابر بهاي حق بهره برداري از زمين هاي بخش صنعتي است.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي يزد در ادامه به هزينه شارژ منطقه اشاره کرد و يادآور شد:هزينه هاي شارژ منطقه به دو بخش هزينه ثابت و هزينه متغير تقسيم مي شود که هزينه ثابت معادل 2 ميليون ريال در سال به ازاء هر متر مربع زمين واگذار شده معادل 700 ريال در سال است.

وي خاطر نشان ساخت: تعرفه آب بهاي کيفي منطقه ويژه براي سال1389 به صورت علي الحساب مطابق با سال 88 و با تعرفه هر متر مکعب 2900 ريال خواهد بود که حداکثر به صورت 30درصد نقد و 70 درصد طي دو قسط سه ماهه از واحدها اخذ مي شود.

به گفته وي براي مصارف مازاد بر انشعاب خريد به ازاي هر متر مکعب 4000 ريال دريافت خواهد شد.

حسن پور خاطر نشان کرد: تعرفه قطعي، در زمان عقد قرارداد جديد با شرکت آب منطقه اي استان مشخص خواهد شد که در اين صورت ما به التفاوت آن وصول و يا برگشت داده خواهد شد.
203
امتیاز به خبر :