ساخت و سازهای بی رویه مانع توسعه گردشگری روستایی می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29621
ساعت 18:48 سه شنبه 10 تير 1393
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: باتوجه به اهمیت تاریخی روستای اوشتبین و ثبت آن در فهرست روستاهای هدف گردشگری جلسه مشترکی با حضور مسئول پایگاه اوشتبین و کارشناسان میراث فرهنگی استان جهت برنامه ریزی برای معرفی و ساماندهی این روستا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بهرام سرمست با اشاره به اینکه هیچگونه عامل بازدارنده ای برای جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در روستای اوشتبین وجود ندارد، از الزام جهت تبعیت از الگوهای ساخت مسکن روستایی خبر داد.
وی تدوین سناریوی مناسب برای حفظ و صیانت از خانه های تاریخی این روستا و آموزش فرهنگ گردشگری را از اولویت های اصلی برای معرفی این روستا بعنوان مقصد گردشگری در محور شمالی استان عنوان کرد.
وی خواستار ایفای نقش موثرتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در صیانت از آثار و ابنيه های تاریخی این روستا شد.
سرمست با اشاره به ظرفیت های متنوع جهت میزبانی از گردشگران مختلف، برنامه ریزی دقیق جهت برگزاری کنگره حکیم ابوالقاسم نباتی شاعر و عارف بزرگ مدفون در این روستا، ایجاد موزه مردم شناسی و مكتبخانه آشیقی را جزو برنامه های آتی این سازمان عنوان کرد.
روستای اوشتبین با دارا بودن سبک معماری مختص به این روستا و وجود کتیبه های سردرب تاریخی مربوط به دوره صفوی به عنوان یکی از جاذبه های پرتردد گردشگران در محور گردشگری شمال استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس قرار گرفته است و می تواند پایلوت اجرای طرح کاشانه و میهمان شود.




شناسه خبری: 29621

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو