جایگزینی موتورهای شارژی با بنزینی در جزیره کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29594
ساعت 10:39 دوشنبه 9 تير 1393
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام جمع آوری موتورسکیلت های بنزینی از سطح شهر و جلب موافقت راکبین آن با قیمت گذاری مناسب گفت: با جایگزینی موتورهای شارژی صرف نظر ازمقابله با آلودگی هوا از برخی ناهنجاری ها اجتماعی جلوگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، ابراهیم رضوانی با اعلام این خبر اظهارداشت : این طرح در راستای حفظ محیط زیست و پاکیزگی هوا و همچنین کاهش آلودگی های صوتی در جزیره کیش صورت گرفته است.
وی این طرح را یکی از محورهای مهم طرح های توسعه ای و برنامه های فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد دانست و گفت  : با قیمت مناسبی که به راکبان موتور سیکلت های بنزینی پیشنهاد شد توانستیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم ودر این راستا به هر یک از صاحبان موتورسیکلت ها 700 هزار تومان به عنوان کمک هزینه تشویقی خرید موتورهای شارژی پرداخت شد.
رضوانی یاد آور شد: اصلاح ساختارها و فرهنگ سازی مناسب سبب ایجاد آرامش و امنیت در جزیره و همچنین بهبود رفتارهای شهروندی می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: طرح جمع آوری موتورسیکلت بنزینی از یکسال گذشته در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته بود که پس از تصویب شورای ترافیک و موافقت شورای تامین این طرح در اوایل سال جاری اجرایی شد.
وی افزود: با تلاش مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش ، نیروی انتظامی و اقدامات زیرساختی ،همچنین بهره گیری از سیستم های پیشرفته در کنترل سرعت و رعایت قوانین همچنین رفتار مناسب شهروندان و گردشگران در قانونمداری جزیره کیش الگویی موفق در بخش راهنمایی و رانندگی اتفاق افتاد.

* ضرورت تقبیح رفتارها در برنامه ها
رضوانی با تاکید بر اینکه رفتارها تابع ساختارها است گفت : در صورت اصلاح ساختارها می توان رفتارها را تغییر داد و اصلاح کرد .
وی از رسانه ها خواست تا به کمک این معاونت آمده و پیشنهادت خود را برای اصلاح ساختارها و رفتارها ارائه دهند.

* آموزش فرهنگ کیشوندی
رضوانی با اعلام اینکه شهروندان جزیره کیش صرف حضور 6 ماهه در کیش دیگر نمی توانند کارت کیشوندی دریافت کنند گفت: این افراد باید در دوره های آموزش که به همین منظور تدارک دیده شده شرکت کنند ، در این دوره ها شهروندان با بسیاری از مقوله ها و رفتارهای فرهنگی که باید در جزیره داشته باشند و آن را رعایت کنند آشنا می شوند.
وی اضافه کرد: پس از آموزش به این افراد گواهی نامه داده می شود و با ارائه آن افراد می توانند کارت کیشوندی خود را دریافت کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان اظهار داشت ،طرح کارت کیشوندی تصویب شده و به زودی در برنامه ای رونمایی خواهد شد.

شناسه خبری: 29594

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو