تقدير از ائمه جماعات، هيات امناء و خادمين مساجد كيش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29573
ساعت 09:55 يکشنبه 8 تير 1393
مراسم تجليل و تكريم ائمه جماعات، هيات امناء و خادمين مساجد جمعه شب 6 تير در مسجد امام سجاد(ع) واقع در مجتمع مسكوني كمپ سحر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين حسن عليدادي امام جمعه كيش، ابراهيم رضواني معاون فرهنگي و اجتماعي اين سازمان، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره کیش و ائمه جماعات، هيات امناء و مساجد كيش حضور داشتند.
در اين مراسم امام جمعه كيش با اشاره به جايگاه مسجد و لزوم ساخت آن در دين مبين اسلام گفت: در آیه‌های متعدد قرآن مجید و در احادیث نبوی بر آبادانی و ساخت مسجد تأکید شده است و برای این عمل ارزشمند، پاداش و اجری عظیم تعیین شده است.
وي افزود: آباداني مسجد تنها به ساخت فيزيكي آن محدود نمي شود بلكه حضور پرشور مردم و شركت در مناسبت هاي مختلف مذهبي در مساجد مي تواند آباداني معنوي مسجد را به دنبال داشته باشد.
امام جمعه كيش افزود: مومن به خدا بودن، اعتقاد به معاد و قيامت، اقامه نماز و محور كردن آن در تمامي اركان جامعه، پرداخت زكات و خدا ترس بودن، پنج شرط افرادي است كه در ساخت و آباداني مساجد بايد از آنان بهره گرفت.
ابراهيم رضواني معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين مراسم گفت: خداوند کوچکترین کار و حرکتی را که برای خدا و گسترش دین خدا انجام شود، بدون پاسخ نخواهد گذاشت و اگر کاری را برای خدا انجام داده باشیم، باید یقین داشت که خداوند ناظر ماست.
وي افزود: مساجد خانه هاي خدا بر روي زمين هستند و جا دارد ضمن حفظ حرمت اين خانه ها، آراسته و خوش بو در آنها حاضر شويم و اين رفتار حسنه را به يك فرهنگ تبديل كنيم.
در پايان از ائمه جماعات، هيات امناء و خادمين 9 مسجد كيش با اهداي لوح سپاس از جمله مسجد نور اهل سنت قدرداني شد.




شناسه خبری: 29573

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو